اولین نمایشگاه استانی کتاب کشور در سال ۹۸ افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی با حضور مسولین کشوری، استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ مهرماه در محل مصلای شهر بجنورد افتتاح شد.

مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بجنورد، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین فرخنده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از مدیران، مسئولان استان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، برای استفاده بیشتر بازدیدکنندگان از یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی، مراسم افتتاحیه آن تنها به بریدن روبان خلاصه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در آیین افتتاح یازدهمین نایشگاه کتاب استان خراسان شمالی گفت: در این نمایشگاه ۲۵۱ ناشر استانی و کشوری با تعداد ۵۴۷۴۳ هزار عنوان کتاب و ۱۷۶ غرفه حضور دارند.

حسین فرخنده، همچنین به حضور کتابفروشان استان در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۲۶ غرفه از ۱۷۶ غرفه متعلق به ۱۲ ناشر و ۸ کتابفروشی استان است که در این نمایشگاه حضور داشته و به عرضه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی خود می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به اعطاء بن ۹۰۰ میلیون ریالی یارانه کتاب به بازدیدکنندگان، از سوی بانک عامل نمایشگاه افزود: می‌بایست بانک عامل با تخفیف ۲۰ درصدی بن‌ها را در اختیار علاقمندان قرار دهد و ۱۰ درصد هم ناشران موظف هستند به علاقمندان تخفیف دهند که در مجموع ۳۰ درصد تخفیف برای علاقمندان به کتاب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند از امروز ۱۰ مهرماه  تا ۱۵ مهرماه به مدت ۶ روز در محل مصلای امام خمینی (ره) هر روز صبح‌ها ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از نمایشگاه دیدن کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: