امضا تفاهم‌‌نامه همکاری کتاب‌پلاس و دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر شریعتی، جلسه امضا تفاهم‌نامه همکاری دانشکده دکتر شریعتی با موسسه کتاب‌پلاس سه‌شنبه (۹/۷/۹۸) با حضور مرضیه گرد، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی، زاهدی، مشاور فرهنگی بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجیه بسطامی، معاون پژوهشی دانشکده، مهدی سعیدی‌کیا، موسس کتاب پلاس، سمیرا ناطقی، مدیرعامل کتاب پلاس، رئیس اداره فرهنگی و مسئول روابط عمومی در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد.

در این جلسه گرد، ضمن اعلام حمایت دانشکده شریعتی از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی همه فعالان فرهنگی و آموزشی، کم بودن سطح مطالعه جوانان کشور است و مطالعه کتاب‌های عمیق به سطحی‌نگری جوانان که ناشی از محتواهای کم ارزش در فضای مجازی است تبدیل شده است. 

وی گفت: اقدام کتاب‌پلاس برای ایجاد بستری برای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها که بتوانند از این طریق دانشجویان و مخاطبان خود را تشویق به کتاب‌و‌کتابخوانی کنند بسیار ارزشمند است.

سعیدی‌کیا، موسس کتاب‌پلاس در ادامه گفت: کتاب‌پلاس تنها استارت‌آپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با سرمایه‌گذاری شرکت شناسا وابسته به بانک پاسارگاد به کدینگ کتاب اقدام کرده است و از این طریق کتاب فیزیکی را می‌تواند به فناوری‌های روز (اینترنت اشیا‌، بلاکچین، واقعیت افزوده  AR)، بازارهای دیجیتال و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک وصل کرده و پل ارتباطی میان همه ذینفعان کتاب از جمله: مؤلف، ناشر، فروشگاه، مخاطبان و ترویج‌کنندگان و حامیان کتاب با یکدیگر محسوب می‌شود؛

وی ادامه داد:کتاب‌پلاس بستری فنی خواهد بود برای هر نهاد و یا شخص حقیقی و یا حقوقی که بخواهد فعالیت ترویجی روی کتاب انجام دهد و خوشحال هستیم که مورد حمایت دانشکده شریعتی قرار گرفته و می‌توانیم جشنواره‌ای فرهنگی را برای دانشجویان سراسر کشور راه اندازی کنیم.

ناطقی، مدیرعامل کتاب‌پلاس در جلسه عقد‌ تفاهم‌نامه اظهار کرد: مشوق‌های بسیار زیادی برای ترغیب دانشجویان به خرید کتاب و خواندن آن در سامانه کتاب‌پلاس وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری دانشگاه عوامل انگیزاننده بیشتری را در سبد باشگاه دانشجویان کتابخوان فنی و حرفه‌ای قرار دهیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ موسسه کتاب‌پلاس و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی منعقد شد که در این تفاهم‌نامه کتاب‌پلاس متعهد به ارائه پلتفرم برگزاری جشنواره و پشتیبانی فنی از برگزاری مهرآبان با کتاب شده است و دانشکده شریعتی با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها به‌عنوان برگزارکننده این جشنواره خواهند بود.  

در این جشنواره همه دانشجویان فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور می‌توانند با مشارکت خود در این جشنواره فرهنگی و به اشتراک گذاشتن تجربه خود از خواندن کتاب در جشنواره شرکت کرده و از امتیازات و جوایز آن بهره‌مند شوند .
 
در جلسه این تفاهم‌نامه، زاهدی گفت: کار فرهنگی بسیار سخت شده است و باید بتوان با ابزارهای فناوری و با کمک استارت‌آپ‌های فرهنگی این فعالیت‌های خطیر را تسهیل کرد و دیگر حاضرین نظراتی را برای بهبود فرآیند برگزاری جشنواره بیان کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: