امضای تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی و نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیران ستادی این دو مجموعه دوشنبه(۲۰ اسفندماه) به امضا رسید.

محسن جوادی، در این مراسم با تاکید بر هم‌افزایی فرهنگی میان نهادها در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: معاونت امور فرهنگی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر دو در توسعه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند و امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند در هم افزایی فعالیت‌ها و برنامه‌ها کمک کند.

علیرضا مختار‌پور نیز عنوان کرد: باعث بسی افتخار است که آقای جوادی عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌هاست. در چند سال گذشته نیز همکاری میان معاونت امور فرهنگی و نهاد کتابخانه‌ها وجود داشته است و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه میزان فعالیت‌ها افزایش یابد.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه معاونت امور فرهنگی متعهد می‌شود در تامین نیاز کتابخانه‌های عمومی، فراهم‌سازی زمینه برای دسترسی به اطلاعات و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های فهرست‌نویسی، حمایت مادی و معنوی از کتابخانه‌ها و حمایت از برگزاری برنامه‌‎ها و همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری کند.

همچنین نهاد کتابخانه‌ها نیز موظف است در ایجاد سامانه فروش کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور، تولید منابع بریل و گویا برای قشرهای خاص، اختصاص بخشی از فضای کتابخانه‌های عمومی به برگزاری و نشست‌ها و برنامه‌های معاونت امور فرهنگی، استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای ترویج کتاب‌های مناسب و در اختیار دادن ظرفیت‌های نهاد و کتابخانه‌های برای اجرای برنامه‌های معاونت امور فرهنگی همکاری کند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: