افزایش مبلغ فروش «مدرسه» در نمایشگاه به‌خاطر افزایش قیمت کتاب‌هاست

حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیر انتشارات مدرسه، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره فروش این انتشارات در سی‌ودومین دوره از نمایشگاه کتاب گفت: میزان فروش تقریبا اندازه سال پیش بود، هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده اما افزایش مبلغ فروش به دلیل افزایش قیمت کتاب بوده‌است.
 
امسال نخستین سالی بود که ناشران کودک و نوجوان به طور کامل در رواق شرقی مستقر شدند. شاه‌آبادی درباره انتقال ناشران کودک و نوجوان از چادر به این مکان، اظهار کرد: مصلا مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست اما در مقایسه با زیر چادر، مکان امسال بخش کودک و نوجوان مناسب‌تر بود.
 
او در ادامه گفت: به‌خصوص در روزهای آخر نمایشگاه که هوا گرمتر شد طبقه منفی یک رواق شرقی مناسب‌تر بود. همچنین ناشران کودک و نوجوان همه کنار هم بودند و مردم راحت‌تر می‌توانستند ناشران را پیدا کنند اما درهیچ کجای دنیا از ساختمان نیمه کاره برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استفاده نمی‌کنند.
 
مدیر انتشارات مدرسه  بااشاره به اینکه سی‌ودومین نمایشگاه کتاب را پشت‌سر گذاشتیم، توضیح داد: بعد از ۳۱ دوره نمایشگاه کتاب ایران، هنوز این نمایشگاه مکان ثابتی ندارد. فکر می‌کنم اگر هزینه‌های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تجمیع شود، می‌تواند برای بهبود دائمی وضعیت کارهای مفیدی انجام شود.
 
او افزود: گمان می‌کنم شهر آفتاب علی‌رغم تمام مشکلاتی که دارد برای برگزاری نمایشگاه مناسب‌تر است. البته جای تاسف دارد که بدون جانمایی درست این روند ادامه دارد.
 
شاه‌آبادی در ارزیابی روند ۳۲ ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: ما در حوزه جهانی شدن نسبت به سال‌های گذشته پس‌روی داشتیم.
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: