افتتاح رسمی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه کامپالا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بوکولو مالووا، معاون دپارتمان زبان‌های خارجی و استاد زبان آلمانی در سخنان خود در آیین افتتاحیه این کلاس‌ها، گفت: کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه کامپالا فرصت طلایی برای فارسی‌آموزان و دانشجویان جهت آشنایی با بزرگترین و موفق‌ترین انقلاب‌های جهان تحت عنوان «انقلاب اسلامی ایران» است. انقلابی که به حقوق همه ملت‌ها و پیروان ادیان مختلف احترام قائل است.

سبیالا، از اساتید اوگاندا با بیان اینکه کلید آشنایی مواریث فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهد تمدن‌ها و انقلاب اسلامی، زبان فارسی است گفت: آشنايی با زبان فارسی راه‌های شناخت فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را هموار می‌کند.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در بخشی دیگر از این مراسم، با اشاره به جایگاه فردوسی به عنوان احیاگر زبان و ادبیات فارسی گفت: زبان فارسی آن قدر اهمیت دارد که در جمهوری اسلامی ایران ۲۵ اردیبهشت «روز پاسداشت زبان فارسی» نامیده شده است.

وی بابیان اینکه فارسی زبان دوستی و صلح است، گفت: زبان فارسی در طول تاريخ با رساندن پيام دوستی و مهرورزی ايرانيان به ملل جهان به نيکی درخشيده‌ است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: