افتتاح دو کتابخانه در مدارس اشنویه و سلماس همزمان با دهه فجر


جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۵ کتابخانه به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است و بیش از ۱۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف جهت مطالعه دانش آموزان در این کتابخانه‌ها موجود است.

وی آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را برای حمایت از هر تلاشی در راستای توزیع عادلانه خدمات فرهنگی به کودکان مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاها، اعلام کرد و با بیان اینکه در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۵۰۰ جلد کتاب به امانت برده شده است، افزود: در ۱۵ کتابخانه که توسط این کانون در مدارس و مناطق محروم افتتاح شده است، بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب موجود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین در ۹ ماهه سال‌جاری بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های تحت حمایت کانون استان عضویت فعال داشتند. همچنین یک کتابخانه مرجع برای استفاده پژوهشگران و مربی‌ها با ۵ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در استان آذبایجان‌غربی حال فعالیت است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جامعه هدف ما بیشتر دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول است، گفت: کتابخانه‌هایی که توسط کانون ایجاد می‌شود، با توحه به اینکه جزو وظایف اصلی این اداره نبوده، ولی نوعی امداد فرهنگی است که توسط کانون انجام می‌شود.

زاهدی ترویج و توسعه کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان، درک لذت مطالعه گروهی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب محور از جمله اهداف این کانون عنوان کرد که به گفته او تا به امروز با موفقیت اجرا شده است.

وی افزود: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مدارس ابتدایی مناطق محروم رفته و برای دانش‌آموزان کتاب می‌خوانند که این نوعی تشویق بوده و در کودک جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد انگیزه می‌کند.

cpluskey.com

این مطالب را به اشتراک بگذارید: