اختصاص ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار خرید تجهیزات برای کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری با اعلام اینکه در مرحله دوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس، لوازم چوبی مورد نیاز این کتابخانه‌ها خریداری و ارسال شده است، گفت: این تجهیزات در یک ماه گذشته و با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خریداری شده که هزینه آن به‌صورت مشارکتی (۶۰ درصد اداره‌کل و ۴۰ درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها) تأمین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه این تجهیزات برای ۱۷۸ کتابخانه عمومی در سطح استان ارسال شده است، اضافه کرد: لوازم چوبی مانند قفسه‌های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه، میز و صندلی و قفسه کتاب کودک، میز کتابدار، قفسه نمایش کتاب، قفسه اسباب بازی و… از جمله تجهیزات خریداری شده است.

وی یادآوری کرد: این دومین مرحله از خرید متمرکز و گسترده تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری است که براساس نیازسنجی این کتابخانه‌ها و بازدیدهای کارشناسی انجام شده است.

به گفته منوچهری، در نیمه نخست سال جاری نیز بخشی از لوازم موردنیاز کتابخانه‌های عمومی استان در بخش‌های تجهیزات چوبی، رایانه‌ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و… به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خریداری و توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به ضرورت تأمین نیازهای کتابخانه‌های عمومی اشاره و تأکید کرد: توسعه، تجهیز و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی موجود از اولویت‌های این مجموعه است؛ کتابخانه عمومی مجموعه‌ای زنده و درتعامل است و پویایی کتابخانه‌ها با فضای کتابخانه‌ای و وجود منابع و تجهیزات رابطه مستقیم دارد.

منوچهری تأکید کرد: تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، چوبی، رایانه‌ای و منابع از مهم‌ترین مطالبه کاربران کتابخانه‌های عمومی استان فارس است؛ ما در کنار تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان، بر تجهیز و توسعه و شاداب سازی کتابخانه‌های موجود مصمم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از تجهیزات کتابخانه‌های عمومی استان تأمین شده است، اعلام کرد: برنامه‌ریزی ما بر این است که تا پایان سال جاری، دیگر نیازهای اساسی کتابخانه‌های عمومی استان خریداری و ارسال شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: