اجرای ۹۷۸ برنامه کتاب محور در هفته کتاب در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی شامگاه یکشنبه ۱۹ آبان ماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته کتاب، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۸۱ نفر به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه شد و در حال حاضر همه کتابخانه‌های نهادی به سیستم آنلاین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متصل هستند.
 
وی ادامه داد: امسال همچنین پنج کتابخانه به کتابخانه‌های خوزستان اضافه شده است که با این تعداد ۲۲۸۷ مترمربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان و ۱۰ سانتی متر به شاخص زیربنا اضافه شد.
 
کوهی رستمی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: ۷۶ هزار و ۳۰۵ نفر از اعضای کتابخانه‌های خوزستان را آقایان و ۸۲ هزار و ۹۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند. همچنین بیش از ۱۰۴ هزار نفر از اعضای کتابخانه‌های عموومی استان در گروه سنی یک تا ۲۰ سال هستند که علت آن راه اندازی بخش کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه های آموزشی قصه گویی در کتابخانه‌های عمومی استان بوده است.
 
وی تعداد منابع کتابخانه ای در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان را ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار جلد کتاب در حوزه بزرگسالان و  ۳۲۹ هزار و ۳۲۱ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و گفت: با این وجود، میزان استقبال و امانت کتاب از سوی اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان، بیشتر است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سه ضلع اثرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را رسانه، نظام خانواده و دستگاه های دولتی دانست و نقش رسانه ها را در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و در عین حال ضمن اشاره به تاثیر کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: کتابخانه‌های عمومی مجموعه ای برنامه محور هستند ولی این نهاد فرهنگی پیشرو و پویا، نیازمند توجه بیشتر مسئولان در بحث بودجه و اعتبارات است.
 
کوهی رستمی درخصوص برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان هم گفت: امسال ۹۷۸ برنامه کتاب محور در هفته کتاب در خوزستان برگزار می شود که از جمله آنها می توان به افتتاح ۴ کتابخانه، زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس استان، برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی اهواز، جشن امضای و نشست تخصصی و جشن امضا با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در روز ۲۵ آبان، اجرای نمایشنامه خوانی در کتابخانه ها و … اشاره کرد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: