آموزش چگونگی برخورد با غریبه‌ها به کودکان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ترس، چگونگی برخورد با غریبه‌ها، کنترل ادرار و مدفوع و شلختگی، برای همه کودکان نوعی دغدغه محسوب می‌شود و بچه‌ها و والدین‌شان تمایل دارند بتوانند راه حلی برایشان پیدا کنند، جولیا کوک در چهار اثر جدید مجموعه «کتاب‌های جولیا» به این موضوعات پرداخته است.

در این آثار نویسنده راهکاریی برای آموزش غیرمستقیم آداب و مهارت‌های اجتماعی به کودکان را انتخاب کرده است و با بیان داستانی خود تلاش دارد تا کودکان سراسر دنیا را با اصول رفتاری مشترک آشنا کند یا به سوالات آنها در این زمینه پاسخ دهد.

«چرا بترسم؟ من که آماده‌ام!»، «حواسم به غریبه‌ها هست»، «زرنگ‌تر از جیش و پی پی» و «چیزمیزهایم را پیدا نمی‌کنم!» عنوان‌های این ۴ کتاب‌اند که با مقدمه‌ نویسنده برای مخاطبان ایرانی منتشر شده‌اند: «خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که کتاب‌های من در اختیار بچه‌های سرزمین زیبای شما قرار گرفته است. برای آموزش بچه‌ها مطلب خیلی زیاد است و وقت کم. خوشبختانه این کتاب به شما کمک می‌کند که در همه زندگی از مهارت حل مساله کمک بگیرید. «برای اینکه به کودکان آموزش دهیم، باید دنیا را از دریچه دید آن‌ها ببینیم! این کتاب‌ها را بخوانید و یک مهارت را آموزش دهید.»
 

براین مبنا قهرمان این کتاب‌ها متفاوت‌اند و هر داستان در فضایی مجزا رخ می‌دهد و گوشه‌ای از دنیا،‌چالش‌ها و نیازهای کودکان را ترسیم می‌کند.

این آثار به ترجمه‌ هایده عبدالحسین‌زاده و با قیمت ۱۸ هزار تومان برای کودکان بالای ۵ سال منتشر شده‌اند.

گفتنی است انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) از کاغذ جنگل‌های صنعتی پایدار برای انتشار این کتاب‌ها استفاده کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: