آغاز دوره جدید آموزش زبان فارسی در تفلیس

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی روز پنجشنبه (۴ مهرماه) با حضور حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، خانم تامارکاپانادزه، مدیر مدرسه و خانم ناتیا روخادزه، استاد زبان فارسی در مدرسه شماره یک شهر تفلیس آغاز شد.

در این مراسم ناتیا روخادزه، استاد آموزش زبان و ادبیات فارسی مدرسه شماره یک تفلیس گزارشی از وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدرسه شماره یک گرجستان ارائه داد و برای بهبود وضعیت کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش زبان فارسی خواستار تأمین منابع و کتب جدید و نرم افزارهای آموزشی بنیاد سعدی، تجهیز اتاق ایران به فناوری‌های جدید، اعزام اساتید و دانش‌آموزان به ایران برای شرکت در دوره‌های ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی شد.

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس اظهار کرد: زبان فارسی به دلایل گوناگون همواره در طول تاریخ مورد توجه مردمان سایر کشورها بوده، چرا که با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی پیوستگی عمیق دارد.

وی افزود: ترویج زبان و ادبیات فارسی و مطالعات ایرانشناسی در گرجستان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس است و بین آموزش زبان فارسی در مدارس و توسعه کمی و کیفی رشته ایرانشناسی و زبان فارسی در دانشگاه‌ها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، که باید تقویت شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس استقبال روزافزون زبان آموزان گرجی به ویژه نوجوانان و دانشجویان کشورگرجستان به فراگیری زبان و ادبیات فارسی را نشانگر پیوندهای تاریخی،فرهنگی و ادبی مردم ایران و گرجستان و گنجینه غنی ادبیات فارسی دانست و آمادگی خود را برای تقویت و گسترش آموزش زبان فارسی در مدارس گرجستان در راستای تحکیم روابط فرهنگی و دوستی دو کشور اعلام کرد.

تامار کاپانادزه، مدیر این مدرسه با قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران و بنیاد سعدی برای برگزاری این دوره گفت: در این مدرسه علاوه بر زبان فارسی، با پشتیبانی سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی کشورهای خارجی زبان انگلیسی، ایتالیایی، چینی، یونانی آموزش داده می‌شود و از ترم بعدی آموزش زبان آلمانی نیز آغاز خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، برگزاری این دوره ها با حمایت و پشتیبانی بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در حال انجام است و در پایان هر سال، گواهینامه شرکت در دوره آموزش زبان‌ فارسی به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: