آصفی: تبلیغات نمایشگاه کتاب به هر بخش واگذار شود

امین آصفی، رئیس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه انتخاب مصلای تهران از میان گزینه‌های پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب تهران بهترین کار بود، گفت: مجموعه شهر آفتاب مشکل مسافت داشت و دسترسی مردم به آن سخت بود، در‌حالی‌که مردم به‌دلیل مرکزیت مصلا در شهر تهران و امکانات حمل و نقل گسترده‌تر، دسترسی بهتری به نمایشگاه دارند.
 
وی با بیان اینکه سال‌ها است نمایشگاه کتاب تهران خانه‌به‌دوس است و جای ثابتی ندارد، افزود: ناشران هر سال استرس دارند که نمایشگاه کتاب در کجا و با چه کیفیتی برگزار می‌شود.
 
آصفی همچنین درباره سالن ناشران آموزشی نمایشگاه کتاب تهران گفت: دو سال است که برای بخش کمیته علمی فرهنگی این سالن‌ها بودجه‌ای در اختیار نداریم ولی با این وجود، کمیته فعال بوده است و هزینه‌های آن را از بودجه داخلی انجمن ناشران آموزشی تامین کردیم.
 
وی یادآور شد: سال گذشته تبلیغات هم نداشتیم؛ در‌حالی‌که سال‌های قبل هزینه تبلیغات را در کمیته علمی فرهنگی هزینه می‌کردیم و این کار  مناسب شأن انجمن بود اما در سال ۱۳۹۷ چنین امکانی فراهم نشد.
 
آصفی با بیان اینکه امیدواریم برای نمایشگاه سی‌وسوم تبلیغات را به همه بخش‌ها برگردانند، عنوان کرد: این کار موجب می‌شود تا هر بخش درآمدزایی داشته باشند و بتواند در نمایشگاه هزینه کند و حتی مازاد آن بعدا در انجمن‌ها هزینه شود.
 
وی همچنین درباره اینکه بهتر است از نمایندگان تشکل‌ها در مدیریت‌، معاونت و بخش‌های مختلف‌ نمایشگاه استفاده شود، گفت: این درخواست هر سال مطرح می‌شود ولی معمولا این موضوع رخ نمی‌دهد؛ در‌حالی‌که این موضوع می‌تواند به بهتر برگزار شدن بخش‌های مختلف نمایشگاه کمک کند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: