آشنایی با «ماجرای جوانی یک استاد» در رادیو تهران

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «ماجرای جوانی یک استاد» اثر اشتفان تسوایک با ترجمه مرحوم دکتر جواد شیخ الاسلامی از انتشارات توس است که از امشب تا پنجشنبه بیست‌و‌سوم اسفند، در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می‌شود.

رمان «ماجرای جوانی یک استاد»، یکی از جذاب‌ترین آثار تسوایک به شمار می‌رود که نشان می‌دهد همه آدم‌ها، گذشته از موقعیت فعلی‌شان، لحظه‌های بد و خوب فراوانی در زندگی‌شان داشته‌اند که هیچ‌گاه نمی‌توانند از آن فرار کنند.

محمدباقر رضایی سردبیر این برنامه گفت: اشتفان تسوایک (یا به ترجمه‌ای امروزی‌تر: استفان زوایک، یا اشتفان سوایک) در سال ۱۸۸۱ میلادی در وین اتریش به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۲ در برزیل که تبعیدگاهش بود در گذشت. آثار دیگر او عبارتند از: داستان شطرنج، وجدان بیدار، آموک، بی قراری دل، بیست و چهارساعت از زندگانی یک زن و اراسموس روتردامی و روزگارش.

به گفته رضایی، «ماجرای جوانی یک استاد» در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم رادیویی شده که هر شب ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، با تهیه‌کنندگی محمود احمدی، صدابرداری پرهام نوری، مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیوتهران و صدای گوینده پیشکسوت رادیو بهروز رضوی به سمع علاقه‌مندان شنیدن آثار برتر ادبیات جهان، خواهد رسید.

برنامه‌های کتاب شب بعد از پخش از رادیو، در سایت رادیو تهران قرار خواهد گرفت تا دسترسی دوست‌داران آثار ادبی به آنها، برای همیشه، امکان‌پذیر باشد.

sinop escort

این مطالب را به اشتراک بگذارید: