آثار برگزیده «کاما» بریل می‌شود

محمد خوانین‌زاده، مدیر موسسه نابینایان رودكی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره همکاری این مرکز با انجمن نابینایان کشور بیان کرد: با توجه به پایان نخستین جشنواره ملی کاما و معرفی برگزیدگان موسسه رودکی آمادگی دارد تا آثار برگزیده این جشنواره را در قالب کتاب بریل منتشر کند.
 
وی افزود: برای انتشار این آثار به نسخه حروف‌چینی و همچنین مجوز ناشر و نویسنده نیاز است. بعد از طی این مقدمات که به اطلاع انجمن نابینایان رسیده، مرکز رودکی آمادگی دارد در اسرع وقت به انتشار نسخه‌های بریل این کتاب‌ها اقدام کند.    
 
خوانین‌زاده با بیان این مطلب که نسخه‌های بریل آثار برگزیده در کتابخانه‌‌‌ رودکی در دسترس اعضا قرار می‌گیرد، ادامه داد: ۶۴۵۰ عنوان کتاب، شامل ۲۳ هزار جلد در کتابخانه‌ ویژه نابینایان وجود دارد.

مدیر موسسه نابینایان رودكی افزود: منابع به درخواست اعضا ساکن در شهرستان‌ها از طریق پست رایگان در دسترس قرار می‌گیرد. اعضا ساکن در تهران نیز با مراجعه حضوری استفاده از این کتاب‌ها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به میزان تولید کتاب بریل در مرکز رودکی گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در ۲۵۰ جلد کتاب بریل چاپ نخست از ابتدای سال جاری در مرکز رودکی منتشر شده است.

خوانین‌زاده بیان کرد: کتاب‌های درخواستی نابینایان به بیش از هزاران جلد می‌رسد؛ علاوه براین سالانه نزدیک به ۶۰۰۰ جلد تقویم منتشر می‌کنیم. انتشار قانون جامع حمایت از معلولان به خط بریل از دیگر اقدامات مرکز رودکی است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: