کتابفروشی عشق می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب. نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب چهارشنبه(۲۰ آذرماه) ضمن حضور در آیین اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان غربی  از کتابفروشی ایران کتاب این  استان بازدید کرد. 

حسینی پور در جریان بازدید از کتابفروشی ایران کتاب استان آذربایجان غربی در مورد میزان فروش کتاب و استقبال از طرح های فصلی کتاب در این کتابفروشی پرس و جو  کرد و گفت: در پاییزه کتاب۹۸ شهرداری تهران و مشهد از کتابفروشی های شهرهای خود حمایت کردند و توقع داریم این فرهنگ به شهرداری‌های استان ها و شهرهای دیگر نیز گسترش پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد: از شهرداری استان و شهر خود  پیگیری کنید تا تابلوهای کتابفروشی ها را نصب کنند و در سطح شهر تابلوهای بزرگی برای تبلیغات در اختیار شما قرار دهند.  شهرداری ها را  باید توجیح  کرد که شغل کتابفروشی متفاوت از سایر شغل هاست.

مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: کتابفروشی ها معاف از مالیات هستند اما این معافیت شامل لوازم التحریر  نمی شود. 

حسینی پور  کار و فعالیت کتابفروشی ها را بزرگ  توصیف کرد و گفت: کتابفروشی ها حوزه فرهنگ استان را ارتقا می دهند. معتقدم  کتابفروشی عشق خاصی را می طلبد و حس و نگاه جامعه به آن مثبت است. از دوران قدیم  افراد بزرگی که خودشان کتابشناس بودند کتابفروشی داشتند. شاید درآمدش کم باشد اما کتابفروش از اینکه کسی کتاب می خرد و می خواند در لذتش سهیم می شود. 
ور در پایان پیشنهاد کرد: یک قفسه به کتاب ها و نویسنده های استانی اختصاص دهید. 

مدیر کتابفروشی ایران کتاب نیز در این دیدار به دغدغه ها و مشکلات کتابفروشان و تغییر قیمت کتاب در چاپ های مختلف اشاره کرد و گفت: کتابفروشی به لحاظ فروش آنگونه که باید بچرخد نمی چرخد اگر اینجا را رستوران می کردیم وضع بهتر بود. 

وی ادامه داد: از انتشارات مختلف کتاب داریم و با بعضی از ناشران به صورت مستقیم کار می کنیم. برنامه های نقد کتاب، جشن امضای کتاب و رونمایی کتاب برگزار می کنیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: