هنرمندان جوان نسبت به مخاطب بی‌توجه‌اند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، لئوناردو مارچز، نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان ضمن بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا گفت: کتاب‌های ایرانی تصاویر جذابی دارند اما چون به زبان فارسی هستند نمی‌توان درباره متن آن‌ها اظهار نظر کرد.

این نویسنده که بیش از ۲۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان در کارنامه‌اش دارد، درباره نمایشگاه کتاب بولونیا توضیح داد: امسال در بازیدی که از نمایشگاه بولونیا داشتم کتاب‌های زیادی دیدم که خوب نبود اما در عین حال کتاب‌های قابل قبولی هم عرضه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: نمایشگاه کتاب کودک بولونیا مکان خوبی است تا جوان‌ترها بیایند و کارهای جدید را ببینند و با ناشران ارتباط برقرار کنند و در بهبود و ارتقای کارشان از فضای نمایشگاه بهره بگیرند. 

مارچز گفت: موضوع قابل توجه در نمایشگاه بولونیا حضور هنرمندان جوان است که می‌خواهند وارد حوزه نشر و جریان هنری شوند اما خیلی مخاطب برایشان مهم نیست و بیشتر به جنبه تجاری کار و جلب توجه ناشران و گرفتن جایزه فکر می‌کنند. در حالی‌که موضوع اصلی مخاطب است که باید در خلق اثر مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان جوان باید با این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در کارشان موفق شوند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: