مجموعه‌ای از اشعار نیمایی برای نوجوانان در راه است

جواد محقق در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره آثار در دست چاپش گفت: اخیرا مجموعه شعری برای نوجوانان برای چاپ به انتشارات گویا تحویل داده‌ام.
 
این شاعر در ادامه افزود: این مجموعه شامل بیش از ۳۰ شعر در قالب نیمایی برای نوجوانان است که در موضوعات مختلفی مانند دفاع مقدس، اجتماعی، طبیعت، عاشقانه و … سروده شده است.
 
به گفته محقق، تعدادی از این اشعار پیش‌تر در برخی مطبوعات منتشر شده و برخی اشعار نیز کاملا جدید است و جایی منتشر نشده است.
 
وی در ادامه از تالیف اثر دیگری خبر داد و گفت: مدتی است نگارش کتاب «تذکره علمای شاعر استان همدان» را به پایان رسانده و در مرحله غلط‌گیری آن هستم. این کتاب در قالب مجموعه‌ای حدودا ۳۰ جلدی منتشر می‌شود و در هر جلد به شاعران یک استان پرداخته می‌شود.
 
محقق افزود: فعلا تذکره علمای شاعر استان همدان آماده است و از سوی حوزه هنری استان همدان منتشر می‌شود. تحقیق برای نگارش این مجموعه را از سال ۱۳۴۵ آغاز کردم و بعد از مدتی توقف دوباره ادامه یافت و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مطالب آماده است و به زودی تکمیل می‌شود.
 
 

این نویسنده و شاعر همچنین از تجدید چاپ کتاب «علم و ایمان در گفت‌وگو با دانشمندان» از سوی انتشارات منادی تربیت خبر داد.
 
جواد محقق، متولد سال ۱۳۳۳ در شهر همدان است. وی تاكنون ‌داوری چندين دوره از كنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس و انتخاب كتاب سال را بر عهده داشته است. از جمله فعاليت‌های محقق می‌توان به تاسيس انجمن ادبی ميلاد از سال ۱۳۵۹ در همدان، مسئول شورای نهضت سوادآموزی استان همدان در سال‌های ۶۰ و ۶۱، مديريت مجلات رشد پس از سال ۱۳۷۱ ، عضويت در شورای شعر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، همكاری با بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای مشاوران خانه روزنامه‌نگاران جوان و نايب رئيس انجمن قلم ايران در سال ۱۳۷۸ اشاره كرد.
 
محقق انتشار بیش از ۳۰ عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد که از آن‌جمله می‌توان به «قصه مرد بزرگ پاپتی»، «مردی چو آفتاب»، «با آخرين رسول»، «تاوان عشق»، «مثل من به انتظار»، «قدر استاد»، «علم و ايمان در گفت‌وگو با دانشمندان»، «ياد ماندگار»، «معلمان خوب من»، «گزيده شعرها»، «آن بهار مهربان»، «علي امير غدير»، «امين قافله وحی»، «خواب خوب»، «در خانه ما»، «مرد فردا»، «دوغ و دروغ»، «باران بهانه بود»، «شكفتن در آتش»، «پشت پلك پنجره»، «هم سرو، هم صنوبر»، «كلمات در خط مقدم»، «بيداری كلمات»، «در كوچه‌های كرايوا » و «كلمات در خط مقدم» اشاره کرد.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: