رویای کودکانه در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «رویای کودکانه» شامل آثار دانش‌آموزان پایه اول دبستان مهر اندیشه است که با گردآوری علی‌اکبر صفایی از سوی انتشارات آرسس منتشر شده است.
 
این کتاب دربردارنده ۸۲ داستان کوتاه است که همه آن‌ها حاصل رویا و تخیل کودکانی است که در پایه اول دبستان درس می‌خوانند. تک‌تک کلمات این کودکان از عمق احساساتشان سرچشمه گرفته و منتشر شدن آثارشان در این کتاب، بی‌شک انگیزه و روزنه امیدی است تا آن‌ها به نوشتن و بیان احساسات پاک و تخیل‌شان در عصر تکنولوژی و دنیای رایانه، ادامه دهند و فرصت‌های ارزشمند زندگی‌شان را غنیمت شمارند.
 
علی‌اکبر صفایی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «آن زمان که با نگاهی هم‌طراز با تخیل دانش‌آموزان به تک‌تک کلمات نوشته شده‌ای که از عمق احساس سرچشمه گرفته است می‌نگریم به راحتی می‌توان موسیقی روح‌نواز دلنوشته‌هایشان را با گوش جان شنیده می‌شود حتی آینده‌ای را دید که با پرورش این استعدادهای شگرف، هر یک از آنان به نویسنده‌ای بزرگ تبدیل شده است. دانش‌آموزان دبستان‌های مهر اندیشه، مهربانی و محبت اندیشه‌های‌شان فراتر از آن است که در چند سطر نوشته جای گیرد، آنچه که در این کتاب است قطره‌ای کوچک از دریای احساسات این عزیزان است.»
 
ماهی کوچولو، بلبل غمگین، شکارچی نامرد، درخت شاد، قطع درخت، آدم‌های خوب، لانه پرنده، پسر مهربان، نقاشی، چمن، گل خوشگل، شاهین، قصه باران، گل آفتاب‌گردان، آشیانه عقاب، آزادی، کبوتر سفید، آرزوی پرنده، یوزپلنگ، پرنده زخمی، آرزوی آهو خانم، گلابی جادویی، درخت گیلاس، جنگل دایناسورها، شکارچی و آهو، عروس هلندی، خرگوش درختی، موش تازه‌وارد، ساحل دریا، دو دوست و پروانه بازیگوش، عنوان‌های برخی از داستان‌هایی است که در این کتاب منتشر شده.
 
در داستان «عقاب بزرگ» نوشته پوریا صابر، می‌خوانیم:
«عقاب رئیس همه پرندگان است و خرگوش و موش را شکار می‌کند. همه پرندگان دیگر از عقاب می‌ترسند، ولی طاووس شجاع با پرهایش عقاب را می‌ترساند. یک بار یک شکارچی می‌خواست عقاب را در تله بیندازد و آن را بگیرد و داخل قفس بگذارد اما عقاب با پنچه‌های قوی‌اش قفس را پرت کرد و رفت.»
 
انتشارات آرسس، کتاب «رویای کودکانه» را با شمارگان پانصد نسخه و قیمت ۱۵هزارتومان منتشر کرده است.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: