راز داستان‌های زیر آب فاش شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بخش کودک و نوجوان نشر چشمه به تازگی مجموعه کتاب‌های «داستان‌های زیر آب» نوشته روت گالووی، نویسنده و تصویرگر انگلیسی، را با موضوع آشنایی با حیوانات آبزی و زندگی در زیر آب منتشر کرده است.
 
عنوان‌های این مجموعه چهار جلدی که علی مولوی آن‌ها را ترجمه کرده، عبارتند از: «کوسه خندان»، «خرچنگ دست و پا چلفتی»، «هشت پای گیگیلی» و «ماهی بی‌قرار». کتاب‌های «هشت‌پای گیگیلی» و «کوسه‌ خندان» از این مجموعه توانسته‌اند جایزه‌ کتاب پورسموث در سال ۲۰۰۴ و جایزه‌ کتاب کودکان ناتینگهام در سال ۲۰۰۵ از آن خود کنند.
 
نویسنده در این کتاب‌ها تلاش کرده، ضمن بیان داستانی سرگرم‌کننده، بچه‌ها را با دنیای زیر آب و موجودات دریایی مانند هشت‌پا، سفره‌ماهی، صدف‌های دریایی، گوش‌ماهی، ستاره دریایی، صدف‌های مرواریددار، کوسه، خرچنگ، ماهی‌های ریز و درشت و … آشنا کند و در لایه زیرین کتاب هم به صورت غیرمستقیم پیام آموزشی برای کودکان داشته باشد.
 
در کتاب «ماهی بی‌قرار» داستان بچه‌ماهی بی‌قرار و بازیگوشی به نام تیدلر را بیان می‌کند که کنجکاوی زیادی برای شناخت جهان پیرامونش دارد و این کنجکاوی‌ها او را درگیر ماجراهایی می‌کند.

«خرچنگ دست‌وپا چلفتی» نیز داستان خرچنگی‌ را بیان می‌کند که چنگال‌های تیزی دارد که برایش دردسرساز می‌شود و از جمع دوستانش طرد می‌َشود اما در نهایت راه استفاده درست از آن‌ها را می‌آموزد.
 
روت گالووی، در کتاب «کوسه‌ خندان» هم داستان کوسه‌ای را مطرح می‌کند که همیشه خندان است و خنده‌اش را از هیچ موجودی دریغ نمی‌کند اما وقتی به دیگران لبخند می‌زند همه را به وحشت می‌اندازد از او فرار می‌کنند، اما او در نهایت به یک قهرمان واقعی تبدیل می‌شود.

«هشت پای گیگیلی» نیز داستانِ هشت‌پایی را بیان می‌کند که علاقه‌ زیادی به قلقلک دادن موجودات دیگر و خنداندن آن‌ها دارد، اما با این کارش موجب نارضایتی و خشم برخی موجودات می‌شود و دردسرهایی به بار می‌آورد، دردسرهایی که در نهایت سبب می‌شود تجربه‌های زیادی کسب کند.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ) مجموعه «داستان‌های زیر آب» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: