تمهیدات آنفولانزایی در نمایشگاه کتاب گلستان/ ۵۰۰ ناشر به نمایشگاه می‌آیند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان با شعار «کتاب هدیه ماندگار» صبح امروز (سه‌شنبه ۱۹ آبان) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست، با بیان اینکه نمایشگاه امسال کتاب استان گلستان از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان و در فضایی به وسعت ۶۰۰۰ مترمربع برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان و دوست‌داران کتاب می‌توانند همه روزه در این ایام از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی دسترسی آسان، ارزان و تمرکز بر تازه‌های نشر کشور، تعامل فرهنگی و ارتباط مستقیم با ناشران کشور و توجه به اقتصاد نشر با تاکید بر ماهیت فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ جامعه به‌خصوص مناطق دوردست را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

کشمیری افزود: همچنین موج‌آفرینی فرهنگی و ایجاد فضای پرشور و نشاط فرهنگی در استان، تمرکززدایی و توزیع مناسب، متوازن و متعادل کتاب در کشور از دیگر اهداف برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی انجام این رویداد فرهنگی پرهزینه که قطعا بزرگترین رخداد فرهنگی استان محسوب می‌شود و همه ساله یک مطالبه عمومی است، برای این اداره‌کل که از لحاظ اعتباری سخت در مضیقه است، بسیار سخت بوده و به انجام رساندن آن یک اراده جمعی را می‌طلبد، گفت: در همین راستا جلسه ستاد استانی نمایشگاه کتاب در محل استانداری گلستان برگزار شد تا با بهره‌مندی از ظرفیت کلیه دستگاه‌های عضو و تقسیم کار، این رخداد را با کیفیتی متفاوت‌تر از سالیان گذشته برگزار کنیم.
keçiören escort

کشمیری اظهار کرد: نگاهی به وضعیت فروش بُن و خرید نقدی ۱۲ دوره پیشین نمایشگاه کتاب گلستان نشان می‌دهد که مردم استان بسیار فرهنگ دوست و علاقه مند به کتاب هستند و امید است با همیاری همه دستگاه‌ها این مهم در استان تداوم داشته باشد.
 

 
وی تعداد ناشران و نمایندگی‌های نشر را در این دوره از نمایشگاه کتاب گلستان ۵۰۰ ناشر عنوان کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۷۳ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان به نمایش درمی‌آید که ۳ ناشر در حوزه هنر، ۱۰۳ ناشر در حوزه عمومی، ۲ ناشر در حوزه کشاورزی، ۴۵ ناشر در حوزه کودک و نوجوان، ۱۴ ناشر در حوزه کمک آموزشی، ۵ ناشر در حوزه حقوقی، ۱۷ ناشر در حوزه دانشگاهی، ۷ ناشر در حوزه زبان و ۷ ناشر در حوزه علوم پزشکی حضور دارند. ضمن اینکه امسال ۱۳ ناشر در حوزه رسانه‌های دیجیتال برای اولین بار به این نمایشگاه اضافه شده‌اند.

همچنین به گفته کشمیری، آیین افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۴ آذرماه با حضور محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل حوزه وزارتی، حق شناس استاندار گلستان و مدیران استانی و اهالی قلم و فعالان حوزه نشر برگزار می‌شود.

وی به برگزاری کارگاه‌ها و  رونمایی کتاب و محافل شعر خوانی در بخش جنبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با عناوینی چون «سبک زندگی با محوریت گام دوم انقلاب»، «نقش اخلاق در فعالیت‌های فردی و اجتماعی»، «تاثیر شگرف مدیریت خردمندانه بر جامعه»، «وظیفه حکومت‌ها برای رشد اخلاق و معنویت»، «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «راه‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی»، «جایگاه تنقیح قوانین و مقررات در تحقق حقوق شهروندی» از جمله نشست‌های پیش بینی شده در این دوره از نمایشگاه است.

کشمیری اظهار کرد: نمایشگاه تا سقف ۸۰ میلیون تومان و در سوانحی شامل آتش‌سوزی، سیل، طوفان، ضایعات ناشی از برف و باران و زلزله، برق‌گرفتگی و سرقت موجودی‌های کتاب و محصولات فرهنگی و اثاثیه و اموال مستقر در نمایشگاه و بیمه‌نامه مسئولیت مدنی و حوادث برای ۵۰ نفر بی‌نام، بیمه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون تومان بُن کتاب برای این دوره از نمایشگاه تخصیص داده شده است، گفت: دوستداران کتاب می‌توانند ۲۰ درصد تخفیف را از طریق دریافت بن کارت از بانک عامل و ۱۰ درصد دیگر را از غرفه‌ها دریافت کنند و در نهایت کتاب‌های مورد نظر خود را با ۳۰ درصد تخفیف، خریداری کنند. همچنین غرفه‌ها مختارند تا سقف ۳۰ درصد تخفیف هم قائل شوند.
 

 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و فروش آن حدود ۲ میلیارد تومان بود، گفت: حداکثر میزان بُن کتاب که بانک عامل در اختیار مردم قرار می‌دهد، تا سقف دیپلم ۱۰۰ هزار تومان و از فوق دیپلم به بالاتر ۱۵۰ هزار تومان است.

کشمیری گفت: به منظور رفاه حال بازدید کنندگان رایزنی‌هایی با سازمان اتوبوسرانی صورت گرفته تا ۶ دستگاه اتوبوس شهری از میدان شهرداری گرگان علاقه مندان را به منظور بازدید به نمایشگاه منتقل کنند.

وی در خاتمه، اظهار کرد: در جلسه ستاد استانی نمایشگاه کتاب تمهیداتی برای حضور پرشور دانش‌آموزان و نیز مقابله با بیماری آنفلوانزا که چندی است در استان شیوع پیدا کرده، اتخاذ شده است.

یادآوری می‌شود، در پایان نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از پوستر سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان رونمایی شد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آذرماه با شعار «هدیه ماندگار» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: