انتشار ۱۳۴ عنوان کتاب در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در استان گلستان

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، با ارائه آماری از عناوین منتشرشده در نیمه نخست امسال در این استان، گفت: از مجموع ۱۳۴ عنوان کتاب منتشر شده به شمارگان ۹۸ هزار و ۴۰۰ نسخه در شش ماهه نخست سال جاری در استان گلستان، ۱۰ عنوان در شمارگان ۸۸۰۰ نسخه ویژه کودکان و نوجوانان، ۲۰ عنوان در شمارگان ۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه با محوریت موضوعات دینی و مابقی در حوزه‌های عمومی وارد بازار نشر شده اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۲۷ عنوان در شمارگان ۹۶ هزار و ۴۵۰ نسخه، تالیفی و ۷ عنوان در شمارگان ۱۹۵۰ جلد ترجمه ای بوده است.

کشمیری همچنین عنوان کرد: تعداد کتاب‌های چاپ اول ۱۲۷ عنوان در شمارگان ۸۹ هزار و ۴۰۰ جلد و تعداد کتاب‌های چاپ مجدد ۷ عنوان در شمارگان ۹۰۰۰ جلد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستانبا اشاره به اینکه از نظر تعداد عناوین منتشره در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ عنوان کمتر به چاپ زسیده است، گفت: علی رغم کاهش تعداد عناوین منتشره از نظر شمارگان ۲۶ هزار نسخه از مدت مشابه سال قبل افزایش چاپ داشته ایم.

وی در خاتمه به مسئله گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ اشاره کرد و افزود: با عنایت به وضعیت موجود حوزه نشر در کشور و میانگین کشوری، در استان گلستان وضعیت نسبتا مطلوبی را شاهدیم هر چند که با وضعیت ایده آل فاصله داریم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: