آثار برگزیده جایزه نشان شیرازه در باغ موزه قصر به‌نمایش گذاشته می‌شود

علی ثابت، دبیر علمی سومین دوسالانه نشان شیرازه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره امسال تصمیم گرفت با هدف تشویق هنرمندان، ناشران و دست‌اندرکاران صنعت نشر به ارتقای جایگاه طراحی کتاب همچنین معرفی و ارائه الگوی مناسب برای طراحی گرافیک کتاب و اهمیت طراحی جلد، آثار برگزیدگان این جایزه را به نمایش بگذارد.
 
وی ادامه داد: در این زمینه، برپایی نمایشگاه در تهران و سایر شهرهای کشور از جمله اولویت‌های دبیرخانه بود که به‌زودی در استان‌های دیگر اجرایی می‌شود.
 
ثابت با بیان اینکه اولویت برگزاری نمایشگاه با شهرهایی است که در حوزه نشر فعال‌ و پویا هستند، گفت: شهرهایی مثل مشهد، قم، اصفهان و شیراز در اولویت هستند تا هنرمندان و طراحان این شهرها با آثار برگزیده هنری در حوزه طراحی کتاب بیشتر آشنا شوند.
 
وی یادآور شد: در این زمینه معتقدم که طراحی کتاب و اهمیت آن باید برای جامعه هنری کشور شناخته شود و راهکارهایی برای تقویت هنرمندان این عرصه علاوه بر آشنایی با آثار ارزشمند اندیشیده شود.
 
ثابت همچنین درباره برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده توضیح داد: می‌توان در کنار نمایشگاه‌های استانی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، این نمایشگاه را برپا کرد تا بهانه خوب و مناسبی برای آشنایی اهالی کتاب با آثار طراحی برجسته باشد.
 
به گفته وی، در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی مثل ساعد مشکی، نوشین خائفی اشکذری، غزاله بیگدلو، مهدی جوادی نسب، محمد رسول حقانی، محمد مهدی رمضانی و کوروش پارسانژاد به نمایش در آمده است.
 
نماشگاه هنر کتاب تا یکشنبه ۱۰ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری ملک الشعرای بهار باغ‌موزه قصر برپا خواهد بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: