فیدی‌باکس از مرزهای ایران عبور کرد

مصطفی میر‌نوری، مدیر فروش و مارکتینگ شرکت «فیدیبو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره میزان استقبال مخاطبان از دستگاه‌های فیدی‌باکس بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ دستگاه فیدی‌باکس در ایستگاه‌های اصلی تهران نصب شده است.  
  
وی افزود: روزانه ۵۰۰۰ بار از دستگاه فیدی‌باکس کتاب دانلود می‌شود. مخاطبان می‌توانند از بین نزدیک به ۲۰۰۰ هزار عنوان کتاب متنی و یا الکترونیکی شامل صوتی و پادکست در زمینه‌های مختلف استفاده کنند؛ علاوه‌‌براین محتوای اختصاصی با موضوع فرهنگ آپارتمان‌‌نشینی برای فیدی‌باکس نیز تولید شده و در اختیار کاربران قرار دارد.
 
میر‌نوری با اشاره به توسعه فیدی‌باکس ادامه داد: جریان نصب دستگاه‌های فیدی‌باکس به ایستگاه‌های مترو تهران محدود نشد؛ به‌عنوان مثال این دستگاه در هشت دانشگاه؛ از‌جمله‌ دانشگاه تهران، امیر‌کبیر‌ و خواحه‌نصیر نیز نصب شده است. دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند محتوای کتاب‌های دانشگاهی و آموزشی را نیز از فیدی‌باکس دریافت کنند.   
 
مدیر فروش و مارکتینگ شرکت «فیدیبو» بیان کرد: فیدی‌باکس از مرز‌های ایران نیز عبور کرده و در کنسولگری ایران در مونیخ نیز نصب شده است.  
 
میر‌نوری با اشاره به شیوه استفاده از فیدی‌باکس بیان کرد: فیدی‌باکس به‌عنوان کتابخانه الکترونیکی رایگان تعریف می‌شود. علاقه‌مندان با نصب برنامه فیدیبو در گوشی همراه خود و دریافت کد ویژه می‌توانند به مدت یک ساعت از منابع این کتابخانه استفاده کنند. بعد از پایان یک ساعت، روز بعد بدون نیاز به دانلود مجدد کتاب و فقط با نگه‌داشتن گوشی همراه رو‌به‌روی محل دریافت کد مطالعه از همان صفحه‌ روز قبل ادامه بدهد.
 
مدیر فروش و مارکتینگ شرکت «فیدیبو» بعد از یک سال‌و‌نیم گذشته که نخستین‌بار ۱۵ دستگاه فید‌ی‌‌باکس با مذاکره شهرداری و شرکت بهره‌برداری راه‌ آهن شهری تهران و حومه در اختیار کاربران و کتاب‌دوستان قرار گرفت. ایده‌های مختلفی از‌جمله توسعه این دستگاه‌ها در مترو تهران و سایر شهرستان‌ها را دنبال می‌‌کنیم.   

میر‌نوری ادامه داد: فیدی‌باکس همچنین به‌‌طور موردی در نمایشگاه ا‌لکامپ سال جاری و یا سازمان انتقال خون نصب شده بود؛ بنابراین در حال شناسایی ظرفیت‌ها برای نصب این دستگاه هستیم.   

وی گفت: صفر تا صد طراحی این دستگاه در اختیار شرکت فیدیبو است. نمونه خارجی این دستگاه در کشور دیگری وجود ندارد و ثبت اختراع شده است. تجربه مشابه وجود داشته اما کاربران به همه متن دسترسی ندارند.

این کارشناس اظهار کرد: تصمیم داریم، فیدی‌باکس‌ را به‌عنوان کتابخانه دیجیتال رایگان در سراسر ایران توسعه بدهیم. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: