۱۶ هزار و ۵۰۰ بند کاغذ به زودی وارد استان قم می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در کارگروه تنظیم بازار که در سالن جلسات امام جواد (ع) در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نبودن مشکل تامین و توزیع کاغذ در استان گفت: اگر ناشران و مراکزی که نیاز به کاغذ در بخش تولید کتاب دارند، می‌توانند به سامانه www.paperds.ir  مراجعه کنند تا بتوانیم سهم بیشتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته مربوطه دریافت کنیم.
 
وی افزود: ۱۲۸۶ ناشر و ۲۹۸ چاپخانه در قم وجود دارد که بیش از ۸۰۰ ناشر فعال است. با توجه به این آمار در درازمدت ممکن است در زمینه کاغذ برای قم چالش ایجاد و چاپخانه‌ها تعطیل شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه سالانه استان قم به ۱۰ هزار تُن کاغذ نیازمند است، گفت: به زودی ۳۷۳٫۵ تُن کاغذ معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ بند وارد استان می‌شود.
 
حسینی کاشانی ادامه داد: کاغذ جزو کالاهایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کند. از تیرماه پارسال تاکنون ۲ هزار و ۱۳۱ تُن معادل ۸۲ هزار و ۳۰۹ بند کاغذ در استان قم توزیع شده و فاکتور توزیع نیز موجود است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت صورت گرفته بر توزیع کاغذ در قم باعث قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، گفت: ناظران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت تعاونی ناشران از زمانی که کاغذ را به متقاضیان تحویل می‌دهند تا زمانی که کاغذ مورد استفاده قرار گیرد، نظارت کافی را اعمال می‌کنند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: