​کتاب سیدعلی صالحی بهترین کتاب شعر از دیدگاه اهل قلم چشمه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در دومین دوره نظرسنجی چشمه‌خوان در بخش شعر فارسی کتاب «دختر ویولن زن در کوچه‌های برفی آذرماه»، اثر سیدعلی صالحی به‌عنوان کتاب برتر انتخاب شد.

بهرنگ کیائیان، مدیر دفتر نشر «نشرچشمه» در توضیح این رویداد به ایبنا گفت: سال گذشته برای نخستین بار نظرسنجی بهترین کتاب‌های نشرچشمه میان اهل‌قلم و کتابفروشانی که با این نشر همکاری دارند، برگزار شد. در این رویداد فرم‌نظرسنجی برای حدود ۵۰۰ – 600 نفر ارسال شد که بخش قابل توجهی از این افراد به این فرم پاسخ دادند.

وی ادامه داد: در این نظرسنجی اگر شخصی در یکی از بخش‌ها اثر داشته، نظر او در آن بخش حذف شده است. همچنین باید بگویم که این نظرسنجی سال گذشته در سه بخش «داستان‌کوتاه فارسی»،‌ «رمان فارسی»، و «داستان خارجی»‌ برگزار شد که دوره جدید دو بخش «شعر فارسی»‌ و «سینما» نیز به آن اضافه شده است.

کیائیان در توضیح وضعیت کتاب سیدعلی صالحی نیز گفت: با نظر اهل فن کتاب «دختر ویولن زن در کوچه‌های برفی آذرماه»، اثر سیدعلی صالحی در این دوره به‌عنوان برترین کتاب شعر انتخاب شد. در ارتباط با این کتاب باید بگویم که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است و در شرایطی که کتاب‌های شعر به زحمت به چاپ‌های بعدی می‌روند، چاپ دوم این کتاب منتشر شده و علاقه‌مندان شعر می‌توانند آن را تهیه کنند.

آئین تقدیر از برگزیدگان دومین دوره نظرسنجی چشمه‌خوان عصر روز جمعه (۱۷ اسفندماه) همزمان با آئین افتتاح فروشگاه جدید نشر چشمه برگزار شد که سیدعلی صالحی، برگزیده بخش شعر به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: