سرلشکر صفوی: پاسداران اهل قلم برای دفاع از انقلاب از ایثار جان خود دریغ نکردند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهاردهمین جشنواره انتخاب «کتاب سال پاسداران اهل قلم» دوشنبه، دوم دی‌ماه در سالن شهید رشادی پادگان ولیعصر(عجل‌الله) با حضور سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار محمدعلی آسودی، دبیر چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال «پاسداران اهل قلم»، سردار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب و … برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار محمدعلی آسودی، دبیر این جشنواره با اشاره به  برگزاری این دوره از جشنواره گفت: در این دوره ۳۶۸ عنوان به مرحله داوری نهایی راه یافتند.
 
وی ادامه داد: ۳۸ عنوان برگزیده شده‌اند که پنج عنوان رتبه اول ،۱۰ عنوان رتبه دوم، ۱۲ عنوان رتبه سوم و ۱۱ اثر شایسته تقدیر شده‌اند. ما ۴ هزار پاسدار اهل قلم داریم که در حوزه‌های مختلف قلم می‌زنند.
 
سردار آسودی با اشاره به نیاز به کانون گفت: دوستان نویسنده پاتوقی را برای تبادل تجربیات نیاز دارند و همچنین نمایشگاهی برای این ۹ هزا رو ۲۰۰ عنوان کتابی که در این ۱۴ دوره جمع‌آوری شده است را به معرض نمایش بگذاریم.

سردار صفوی سخنران بعدی جشنواره خطاب به پاسداران اهل قلم: گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان تسلیم تبیین کنید.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به عنوان یک پاسدار قدیمی می‌گویم آنهایی که حرف مقام معظم رهبری را اطاعت کردند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که از حرف رهبری اطاعت نکردند عاقبت به خیر نشدند.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم تجلیل از پاسداران اهل قلم طی سخنانی گفت: رمز پایداری ملت ما و هویت ملی و اسلامی ما و همچنین رمز شکوفایی تمدن ایران اسلامی، فرهنگ نوشتن است.
 
وی افزود: کتاب عنصری مهم برای تعامل جامعه انسانی است و همه تمدن‌های بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند.
 
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: شما پاسداران زمانی برای دفاع از اسلام و ایران لباس رزم پوشیدید و امروز هم در جبهه جنگ نرم و جهاد علمی حضور دارید. لذا ما به وجود شما افتخار می‌کنیم که در صراط مستقیم الهی ایستاده‌اید و از اسلام و ایران و جبهه مقاومت دفاع می‌کنید.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: پاسداران اهل قلم طی چهل سال گذشته برای دفاع از انقلاب اسلامی از ایثار جان خود دریغ نکردند و هم‌اکنون هم برای صیانت فرهنگ ملی و آرمان‌های انقلاب دست به قلم آورده‌اند و با فتنه‌گران داخلی و خارجی مقابله می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: هم‌اکنون در فضای آلوده شبکه‌های مجازی صیانت از هویت ملی و دینی ما در گرو قلم برشایی شما است. صیانت از جغرافیای ذهنی ما در گرو قلم‌های شما نویسندگان انقلابی است.
 
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به پاسداران اهل قلم گفت: گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان تسلیم شدن تبیین کنید و در جهت امیدافزایی و حفظ انسجام بین مردم و مسئولان تلاش کنید. گفتمان مقاومت را هم از دیدگاه فلسفی و هم از دیدگاه علمی و در شئون مختلف تبیین کنید. در کتاب‌های خود به سرطان نفوذی‌ها و‌ مفسدان اقتصادی که موجب نارضایتی می‌شود بپردازید.
 
سرلشکر صفوی با اشاره به مشکلات مردم خوزستان گفت: این حجم از بارندگی در این استان آنهم در یک روز بی‌سابقه است اما کسانی که مسئولیت قبول کرده‌اند باید به مشکلات مردم برسند و اصلا برای همین مسئول شده‌اند.
 
وی با اشاره به عدم تبعیت برخی مسئولان از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک پاسدار قدیمی می‌گویم آنهایی که حرف مقام معظم رهبری را اطاعت کردند عاقبت بخیر شدند و آنهایی که از حرف رهبری اطاعت نکردند عاقبت به خیر نشدند. لذا از شما نویسندگان می‌خواهم دلسوزانه نقاط قوت و ضعف جامعه را سوژه‌یابی کرده و تبیین کنید.

سردار نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: درود بر قلم‌هایی که پشت پرده فتنه ۹۸ را می‌شکافند و منطق هدایت و تصمیم شجاعانه مقام معظم رهبری را که باعث فیصله دادن به این غائله شد را می‌شکافند. امروز پیروان مکتب کربلا و منادیان گمنام این مکتب در برابر استکبار و لشکر کفر، برای حفظ اسلام یک‌بار دیگر ایستاده‌اند.
 
وی افزود: دنیا شاهد بود که چگونه رهبری الهی حضرت امام نظام ستم‌شاهی را سرنگون کرد و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب نیز به تسلط آمریکا و متحدان عبری و عربی او در منطقه پایان داد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان اینکه شهدای ما در سراسر کشور و محور مقاومت کاری حسینی کردند، خطاب به نویسندگان، گفت: امروز نوبت شماست که با قلم‌های شیوا و زیبای‌تان کاری زینبی کنید، وگرنه در زیر محاصره تبلیغاتی و سیطره رسانه‌های غربی این حماسه‌ها مخدوش خواهد شد.
 
سردار نجات با تاکید بر اینکه قلم‌های شما باید عمق فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را تشریح و جامعه را نسبت به ابعاد آن روشن کند، عنوان کرد: درود بر قلم‌هایی که پشت پرده فتنه ۹۸ را می‌شکافند و منطق هدایت و تصمیم شجاعانه مقام معظم رهبری را که باعث فیصله دادن به این غائله شد را می‌شکافند.
 
وی در پایان بر لزوم روشنگری نسبت به خیانت‌های رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی در فلسطین و یمن و جنایات آنها تاکید کرد.

دبیرخانه جشنواره از سوی ۲۰۰ نفر از پاسداران اهل قلم تعداد ۳۶۲ اثر را در زمان مقرر و در موضوعات تحقیقی پژوهشی، تاریخ شفاهی، خاطره، زندگینامه شهدا، داستان و رمان، اعتقادی، فرهنگی اجتماعی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی، علوم سیاسی، امنیتی دفاعی، پزشکی و پیراپزشکی و فنی و مهندسی دریافت کرده است؛همچنین برای برگزیدگان اول تا سوم هر رشته، لوح مقام به امضای فرمانده کل سپاه اهدا شد.

​همچنین در این مراسم از کتاب تاریخ شفاهی «از سنندج تا خرمشهر» حاوی خاطرات شفاهی سردار صفوی که توسط مرحوم اردستانی تدوین شده است، رونمایی شد. تجلیل از معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب «من میترا نیستم» و خانواده شهید «زینب کمایی» از اهالی رامهرمز خوزستان که کتاب مورد اشاره درباره این شهید به نگارش درآمده است، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: