همکاری شهرداری با خانه کتاب برای برگزاری طرح‌های فصلی ادامه خواهد داشت

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تاثیر برگزاری نشست هم‌اندیشی جمعی از مولفان، محققان، ناشران و کتاب‌فروشان منطقه ۲ تهران گفت: برگزاری این نشست، اولین تجربه ما با حضور برخی از فعالان حوزه نشر و کتاب این منطقه و شنیدن دغدغه‌ها و چالش‌های آن‌ها بود.

وی افزود: این برنامه به مناسبت بیست‌وهفتمین هفته کتاب پیش‌بینی شده‌بود که بنابر مشکلاتی در هفته کتاب، برگزار نشد و به این زمان موکول شد. حضور فعالان عرصه نشر در این نشست، فرصت‌های فرهنگی جدیدی را برای منطقه‌2 تهران به‌وجود خواهد آورد و ما در تلاش هستیم تا این ارتباط‌های مداوم را در یک تقویم کاری به‌صورت مرتب و منظم برگزار کنیم.

کشت‌پور با بیان اینکه چشم‌انداز برگزاری نشست‌های‌ هم‌اندیشی، بهره‌مندی از حضور دغدغه‌مندانه فعالان عرصه کتاب و فرهنگ برای ساخت جامعه‌ای فعال و زندگی بهتر است، اظهار کرد: تلاش ما این است که در قالب تقویم‌های فصلی، فرصت‌هایی را برای حضور و هم‌اندیشی با اهالی فرهنگ برای رفع مشکلات و ایجاد انگیزه برای کتاب‌فروشان و ناشران فراهم کنیم.

شهردار منطقه دو تهران با اشاره به تداوم همکاری شهرداری با خانه کتاب برای برگزاری مستمر طرح‌های فصلی بیان کرد: ما همکاری خود را با خانه کتاب برای برگزاری طرح‌های فصلی حمایت از ناشران و کتاب‌فروشان ادامه خواهیم داد. البته از ایده‌های جدید این حوزه نیز استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای راحتی مردم در خرید و خواندن کتاب فراهم کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری از هرکاری که به توسعه کتاب و کتابخوانی کمک کند، استقبال خواهد کرد. رویکرد ما هم همین است و قطعا به آن عمل خواهیم کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: