رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر معارفه شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ظهر چهارشنبه ۷ آذرماه در آیین معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: هر شخصی که در مسئولیت قرار می‌گیرد باید از قوت و قدرت و همچنین امانتداری برخوردار باشد.

وی با تقدیر از مسئولان استان بوشهر در راستای تسهیل‌گری در عرصه ماندگاری اسناد ملی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نقش مهمی در حفظ هویت ملی دارد و تقویت این مرکز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اینکه امانتداری جزء شاخصه‌های اصلی در نظام اداری است و حقیقتا دکتر نظامی در این زمینه موفق بودند و امیدوارم خانم صداقت نیز مانند وی به توفیق لازم برسد، افزود: مرکز اسناد بیشترین دغدغه‌اش حفظ اسناد و انتقال اسناد به جامعه است و باید مأمنی برای اصحاب اندیشه و صاحب‌نظران باشد و تضارب آراء و اندیشه در این مرکز صورت گیرد تا خروجی آن سندی برای آیندگان باشد.

بروجردی با اشاره به اینکه اندیشه بشری یک ریشه و سابقه دیرینه دارد که مستندش در مراکزی مثل مرکز اسناد نگهداری می‌شود، تصریح کرد: در آرشیو ملی ایران میلیون‌ها برگ سند وجود دارد. دیجیتالی کردن منابع رسالتی است که بر عهده ماست و امیدوارم با حمایت دسته‌جمعی به این هدف مهم برسیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه فعال‌کردن بایگانی راکد اسناد امر بسیار مهمی است که باید در این سازمان با همکاری سایر ادارات و نهادها و عملیاتی شود، گفت: از همه مدیران ارزشمندی که در این جلسه حضور دارند، انتظار داریم با مرکز اسناد همکاری و همراهی کنند و به‌ویژه از اصحاب فکر و اندیشه و اساتید دانشگاه انتظار دارم ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مرکز در همکاری با این مجموعه همکاری کنند تا آیندگان بتوانند از اسناد ملی بهره‌مند شوند.

در این آیین با تقدیر از زحمات غلامحسین نظامی مدیر سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر، نرگس صداقت به‌عنوان مدیر جدید این مرکز معرفی شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: