​جایزه مهرگان در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دبیرخانه جایزه مهرگان به رغم محدودیت فضای اختصاص یافته کوشش خواهد کرد تا زمینه دیدار و گفت‌وگوی نزدیک تعدادی از داوران و برگزیدگان جایزه مهرگان را با خبرنگاران و بازدیدکنندگان فراهم کند. برگزاری سه نشست تخصصی نیز در سالن اجتماعات نمایشگاه با حضور داوران مهرگان ادب، مهرگان طلایی و مهرگان علم پیش‌بینی شده است که در آن مسایل روز و مرتبط با ادبیات داستانی و محیط زیست ایران مطرح می‌شود و علاقه‌مندان با شیوه‌های داوری و ارزیابی آثار در جایزه مهرگان آشنا می‌شوند.

زمان و مکان برگزاری نشست‌های تخصصی جایزه مهرگان به این شرح است:

جایزه مهرگان علم: دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ – سالن استاد مطهری
موضوع: ضرورت تألیف کتاب‌های علمی به زبان ساده / مشکلات محیط زیست ایران از نگاه داوران جایزه مهرگان علم
دبیر نشست: هوشنگ gaziantep escort ضیائی
حاضران: اسکندر فیروز (بنیان‌گذار محیط زیست ایران)، محمد درویش، مژگان جمشیدی (از داوران جایزه مهرگان علم)

جایزه مهرگان طلایی: چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ – سالن استاد توران میرهادی
موضوع: نگاهی به ادبیات داستانی ایران در بیست ساله گذشته / معرفی ۴۲ رمان برگزیده جایزه مهرگان ادب در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷ / یادی از داوران ادوار گذشته جایزه مهرگان ادب، زنده‌یادان کریم امامی، علی‌محمد حق‌شناس، فتح‌الله بی‌نیاز
دبیر نشست: عنایت سمیعی
حاضران: ثریا قزل‌ایاغ، پروین سلاجقه، مهدی غبرایی، مژده دقیقی، علیرضا سیف‌الدینی (از داوران جایزه مهرگان طلایی)

جایزه مهرگان ادب: پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ – سالن استاد مطهری
موضوع: شیوه‌های داوری و ارزیابی آثار در جایزه مهرگان ادب / بررسی کلی رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها در دوره بیستم جایزه مهرگان ادب
دبیر نشست: علیرضا زرگر
حاضران: جواد اسحاقیان، حسین آتش‌پرور، لیلا صادقی، سیاوش گلشیری، ابوالفضل حسینی، جواد پویان، مانی پارسا (از داوران جایزه مهرگان ادب)

شایان ذکر است که داوران حاضر در نشست‌های تخصصی فوق در کنار دیگر داوران جایزه مهرگان، در مدت ده روز برگزاری نمایشگاه کتاب برای دیدار و گفت‌وگو با بازدیدکنندگان و خبرنگاران در غرفه جایزه مهرگان به تناوب حضور خواهند داشت. برنامه حضور داوران و نویسندگان از سوی دبیرخانه جایزه اعلام خواهد شد.

غرفه جایزه مهرگان در بخش فعالیت‌های فرهنگی در شبستان اصلی (نیمه طبقه دوم) قرار دارد و از ورودی ۱۵ شبستان قابل دسترسی است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: