یارانه کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخوردار کشور افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از لرستان، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در جمع ناشران و فروشندگان کتاب شهرستان سیل‌زده پلدختر، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، میزان یارانه کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخوردار را افزایش می‌دهیم.

وی، تصریح کرد: کتابفروشی‌های استان‌های کم‌برخوردار کشور از این افزایش بهره‌مند شده و خواهند شد اما به فعالان حوزه کتاب در استانی مانند لرستان، گلستان و خوزستان که از سیل خسارت دیده‌اند، نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت. bartın escort

حسینی‌پور، تاکید کرد: طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها، اقدامی است که توسط خانه کتاب انجام شده است؛ به‌طور نمونه در تابستان گذشته مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون ریال به لرستان اختصاص داده شد اما، کتابفروشی‌ها توانستند تنها ۱۴ میلیون تومان از این مبلغ را تامین اعتبار کنند، لذا لازم است تا رسانه‌ها به کمک فعالان حوزه کتاب آمده و در این مسیر یاری‌گر باشند.

وی تشویق مردم به خرید کتاب را لازمه جامعه ایرانی دانست و افزود: اختصاص یارانه جهت کتابفروشی‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اثربخش باشد اما تلاش مضاعف کتابفروشان، حمایت و پشتیبانی معنوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی رسانه‌ها، بی‌شک در تغییر ذائقه مردم تاثیرگذار است، لذا مجموعه این اقدامات را اثربخش می‌دانیم و بر انجام آن نیز تاکید داریم.

مدیرعامل خانه کتاب ایران، ادامه داد: برخی از فعالان حوزه چاپ و نشر لرستان از کاهش خرید کتب منتشره گلایه داشتند که لازم است عرض کنم در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تفاهم‌نامه با ادارات کل ارشاد استان‌ها منعقد شده که در آن شرح وظایف آمده است، علی ای حال در دوره وزارت دکتر صالحی با یک افزایش ۳۰۰ درصدی در این حوزه مواجه بوده‌ایم که اقدام موثری است اما، چنانچه ناشران استانی در این خصوص مشکلی دارند، حتماً موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در تعامل با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجم خرید کتب منتشره را افزایش دهیم.

حسینی‌پور یادآور شد: در حوزه مجوز کتاب سوالاتی مطرح شد که باید عرض شود مجوز کتاب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تا پایان دولت نیز، بحث مجوزها به استان‌ها واگذار خواهد شد تا در این مهم تسریع شود. لذا شرایط اخذ مجوز کتب در حال بهبود است و در این خصوص تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل خانه کتاب گفت: موضوع افزایش میزان یارانه کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخوردار، اقدام حمایتی خوبی است که مورد استقبال قرار گرفته و لازم است تا از این ظرفیت بهره‌برداری لازم صورت گیرد، لذا از شما عزیزان فعال در حوزه کتاب شهرستان پلدختر می‌خواهم که این مهم را در دستور کار قرار داده و از آن بهره کافی را ببرید چراکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برای شما منفعت حرفه‌ای به همراه خواهد داشت و برای عموم مردم منفعت فردی و اجتماعی، علی ایحال امیدوارم خسارات ناشی از سیل در همه حوزه‌ها جبران شود و شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش لرستان و شهرستان پلدختر باشیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: