کتاب دوجلدی «درباره شر» منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «درباره شر» از دو جلد تشکیل شده است؛ جلد اول الاهیات سنتی و جلد دوم الاهیات مدرن. در جلد نخست این مجموعه، نگاه‌های سنتی و نقد آن‌ها و در جلد دوم رویکردهای الاهیاتی مدرن مورد بررسی قرار گرفته است.
 
در جلد نخست، برای آشنایی مخاطب ابتدا دو روایت تحلیلی و تازه از برهان شر از جمله روایت شلنبرگ چیده شده تا با اصل برهان شر از راه تقریرهای تازه آن آشنا شود. سپس از «فیلسوفان کلاسیک» همچون‌هایدگر، هیوم، کانت، فروید و یونگ و «الاهیات ادیان» شامل «تئودیسه یهودی»، «تئودیسه مسیحی»، «تئودیسه اسلامی» و «تئودیسه هندی» سخن به میان می‌آید. بعد از آن علل و عوامل «ناکامی تئودیسه‌های سنتی» را از نظر متفکران مدرن پی‌گیری می‌کند.
 
در جلد دوم که به بازنمایی پاسخ‌های جدید می‌پردازد، حاصل کوشش خلاقانه و تحول‌خواه «الاهیات مدرن» در پاسخ به مسئله شر است که از «الاهیات خدای گشوده» تا «الاهیات پویشی»، «الاهیات اعتراض»، «الاهیات شکاکانه»، «الاهیات مبتنی بر معرفت‌شناسی اصلاح شده»، «الاهیات صلیب»، «الاهیات شبانی»، «الاهیات اگزیستانسی»، «الاهیات عمل‌گرایانه» و «الاهیات فمینیستی» بررسی می‌شود.
 
این مجموعه به سرپرستی نعیمه پورمحمدی از سوی نشر «کتاب طه» قم در سال ۱۳۹۸ با ۱۵۰۴ صفحه و قیمت دوره  ۲۰۰ هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: