کتاب در روستای «هلیله» بوشهر اردو زد

مسئول واحد کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: این اردو از سری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است که به‌دلیل بارندگی هفته گذشته لغو و روز گذشته (دوشنبه، ۴ آذرماه) با حضور دانش‌آموزان دبستان شهید چمران روستای هلیله و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری موسسه فرهنگی هنری رمضان امیری برگزار شد.

پرسا امیری با اشاره به اینکه در این ویژه‌برنامه دانش‌آموزان این مدرسه ساعاتی را با کتاب سپری کردند، افزود: در این اردو برای کودکان قصه‌گویی، کارگاه پانتومیم، معرفی کتاب، اهدای کتاب، مسابقه با موضوع کتاب و  کتابخوانی اجرا شد.

وی در ادامه در خصوص اهمیت قصه‌گویی در جذب کودکان به حوزه کتاب توضیح داد: قصه‌ها بخشی از فرهنگ شفاهی ما را تشکیل می‌دهند که خوشبختانه امروز بسیاری از این قصه‌ها که به‌صورت سینه به سینه از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شدند، از سوی برخی نویسندگان و ادیبان مکتوب شده‌اند که قصه‌گوهای باتجربه و دوره‌دیده با تعریف  آنها برای کودکان امروز می‌کوشند تا شکاف فرهنگی به‌وجود آمده در این حوزه را ترمیم کنند.

در این ویژه‌برنامه نیز سیما پورنجار مربی قصه‌گویی موسسه فرهنگی هنری رمضان امیری برخی از قصه‌های بومی جنوب را برای کودکان تعریف کرد که با استقبال خوبی از سوی آنها روبه‌رو شد.

مسئول واحد کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به گشایش «قفسه کتاب» در این مدرسه گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق کمتر برخوردار استان امروز ۲۰۰ جلد کتاب در گروه سنی کودک و نوجوان به دبستان شهید چمران از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد که با تشکیل قفسه کتاب در اختیار کودکان قرار گرفت.

امیری در خاتمه یادآور شد: در پایان این اردو از کودکان خواسته شد داستان‌ بنویسند و از طریق مدرسه آنها را به موسسه فرهنگی هنری رمضان امیری ارسال کنند که پس از آن، کارگاه نمایشنامه‌نویسی در مدرسه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در این کارگاه داستان‌های خود را به نمایشنامه تبدیل می‌کنند. سپس آثار برگزیده به‌صورت کتاب چاپ خواهند شد.

یادآوری می‌شود «اردوی کتاب» روز گذشته در روستای «هلیله» استان بوشهر به‌منظور اجرای عدالت فرهنگی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق کمتر برخوردار از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری رمضان امیری برگزار شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: