کتابخانه‌های سال ۱۴۴۴ از نگاه بچه‌ها چگونه است؟

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ کتاب هدهد سفید در جلد اول خود، با طرح موضوع «نگاه بچه‌ها نسبت به تغییرات پیش روی کتابخانه در حدود ۴۰ سال آینده»، نظرات برخی از کودکان مخاطب کتابخانه‌های عمومی را در این باره منتشر کرده است. در این کتاب آمده است:

ما که حسابی روی کتابخانه‌های محبوب دوران بچگی‌مان تعصب داریم. توی سال‌هایی که نه تلویزیون کارتون درست و حسابی نشان می‌داد تا چند ساعتی بنشینیم پایش و دلی از عزا دربیاوریم، نه از کامپیوتر و موبایل و این ‌بازی‌های جدید خبری بود، پناه می‌بردیم به نزدیک‌ترین کتابخانه‌ محل و توی دنیای کتاب‌ها غرق می‌شدیم. اگر از ما بپرسند کتابخانه‌ی محبوب‌تان در آینده چه شکلی است، دقیقاً همان کتابخانه‌ قدیمی و رنگ و رورفته‌ دوران بچگی توی ذهن‌مان می‌آید با یک عالمه کتاب. نمی‌خواهیم دست به ترکیبش بخورد، همین که فقط کتاب‌ها بیشتر و جدیدتر بشود، خوب است.

حالا ما به چند تا از بچه‌های کتابخوان و کتابخانه‌دوست دهه‌ی هشتادی گفته‌ایم. خیال کنید با یک ماشین زمان پرت شدید به کتابخانه‌ی شهرتان در سال ۱۴۴۴، یعنی تقریبا ۴۶ سال بعد. آخر می‌دانید که، ۱۴۴۴ برای ما ایرانی‌ها سال خیلی مهمی است؛ مسئولان کشور، کلی برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و قرار است تا آن موقع، خیلی پیشرفت کنیم. به خاطر همین ما هم از شما بچه‌ها پرسیده‌ایم که فکر می‌کنید کتابخانه‌ی سال ۱۴۴۴ چه شکلی شده؟ کتاب‌ها چه‌طوری هستند؟ توی کتابخانه چه‌طور کتاب می‌خوانید؟ سر و شکل کتابخانه چه‌قدر عوض شده؟ کتابدارها چه‌طور؟ کلی جواب بامزه و عجیب و غریب می‌بینید و کلی آرزوی خیال‌انگیز و قشنگ.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: