پیش‌بینی حضور ۲۵۰ ناشر از سراسر کشور در هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در نشست ستاد شهرستانی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بودجه مورد نیاز برای برگزاری این نمایشگاه را ۱٫۵ میلیارد ریال اعلام کرد و با توجه به وضعیت منابع مالی، گفت: برای جبران کمبودهای اعتباری در این خصوص مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف در برپایی این نمایشگاه ضروری است.

وی این نمایشگاه را بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان دانست و افزود: این نمایشگاه در دو بخش اصلی و جنبی در سالن ورزشی غدیر سمنان برگزار می‌شود.

فضیلت با بیان اینکه ۵۰۰ ناشر متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند، افزود: به‌ناچار تعداد ناشران به نصف کاهش یافت و با توجه به اینکه حضور ناشران و کتابفروشان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد، لذا انتظار می‌رود مسئولان نسبت به برپایی هر چه باشکوه‌تر آن تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به آمارهایی که از سرانه نامناسب مطالعه در ایران اعلام می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راه‌های موثر در ایجاد انس و الفت بین مردم و کتاب به شمار می‌رود و لازم است برای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه نیز به برپایی و مشارکت در برگزاری این رویداد مهم توجه بیشتری توسط دستگاه‌ها و مسوولان اجرایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان‌های کم‌فروش در حوزه کتاب از فهرست برپایی نمایشگاه‌های استانی حذف شدند که سمنان نیز در زمره آنها قرار داشت، افزود: بر این اساس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، تنها شرط برپایی این نمایشگاه در سمنان را بالا بودن میزان فروش کتاب عنوان کرده است.

فضیلت یادآور شد: سمنان با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در نمایشگاه شانزدهم استانی با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد و فروش بیش از ۸ میلیارد ریالی را شاهد بودیم که امیدواریم امسال نیز با مشارکت و استقبال گسترده مردم شاهد ارتقای این رقم و استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه کتاب باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در بخش جنبی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان که با مشارکت دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: