هیولاهایی که اصلا ترسناک نیستند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همیشه هیولاها در قصه‌ها و کتاب‌های داستان ترسناک تصویر می‌شوند و فیلمهایی که بر اساس این کتاب‌های ترسناک ساخته می‌شود نیز همین حس را منتقل می‌کند.
ولی همیشه این هیولاها ترسناک نیستند به خصوص وقتی قرار است این هیولاها دوست کودکان شوند و در کتاب‌های مخصوص این قشر به عنوان شخصیت‌های اصلی داستانی مطرح شوند.
سایت اطلاع رسانی «فلاووایر» معروف‌ترین کتاب‌هایی که شخصیت اصلی آنها را همین هیولاهای دوست داشتنی کودکان می‌سازند، معرفی کرده است.
به عقیده کارشناسان ادبی حضور هیولاها در ادبیات کودک به این مخاطبان این قشر سنی کمک می‌کند بر ترس و خیالات بیهوده خود غلبه کنند. از معروف‌ترین کتاب‌ها و هیولاهای دوست داشتنی در ادبیات کلاسیک جهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
 
Jabberwocky
آلیس در سرزمین عجایب یکی از پرخواننده‌ترین‏ کتاب‌های جهان محسوب می‌شود. شعر معروف Jabberwocky  از کتاب آن سوی آینه در این داستان استفاده شده است.
 
 
Grinch
گرینچ در داستان‌های ادبیات کودکان دو چهره دارد که در نهایت به چهره مهربان خود تبدیل می‌شود.
 
 
Bunnicula
بونیکولا خرگوشی است که از خانواده دراکولاها یا خون آشامان است که شخصیت اصلی یکی از معروف‌ترین کتابهای کودکان نوشته جیم هاوو است. این دراکولا دوست داشتنی آب میوه‌های گوناگون را می‌مکد.
 
 
The Nothing
داستان بی‌پایان،‏ داستان خیال‌پردازی آلمانی است که توسط میشائل انده نوشته و در آلمان منتشر شده است. داستان کتاب در دنیای رویاها به وقوع می‌‌پیوندد. دنیای رویاها که به موازات دنیای حقیقی وجود دارد، در حال نابودی توسط هیولایی به نام «هیچ» است.
 
 
The Gruffalo
موش کوچولو در جنگل با روباه، جغد و مار روبرو می‌شود. هر سه او را به خانه شان دعوت می‌کنند. موش کوچولو که می‌داند آن ها چه نیتی دارند ادعا می‌کند که با دوستش «گروفالو» قرار دارد و هنگامی که از ظاهر ترسناک و غذاهای مورد علاقه او صحبت می‌کند، هر سه فرار می‌کنند.
 
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: