نویسنده‌ای ۲۲ ساله در میان نامزدهای نهایی جایزه اِستلا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیدنی هِرالد، نامزدهای نهایی جایزه اِستلا اعلام شد و نویسنده‌ای ۲۲ ساله موفق شد به این فهرست راه یابد. جیمی مارینا لائو، نویسنده کتاب «کوهستان صورتی در جزیره لوکست» جوان‌ترین نویسنده‌ای است که تاکنون موفق شده در میان نامزدهای جایزه زنان نویسنده استرالیا قرار بگیرد.
 
لائو پس از شنیدن خبر شگفت‌زده شد و به گاردینِ استرالیا گفت: «احمقانه است! خدای من. منظورم این است که وقتی کتابی توسط ناشری مستقل وارد بازار کتاب می‌شود نویسنده فقط می‌تواند امیدوار باشد که خوانندگان از کتابش استقبال کنند اما با حضور در این جایزه مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنم و هنگام نوشتن کتاب اصلاً به این موضوع فکر نکردم!»
 

 
güngören escort

جایزه اِستلا که در سال ۲۰۱۹ هفتمین دوره خود را جشن می‌گیرد در تلاش برای تشویق زنان داستان‌نویس استرالیایی ایجاد شد و جایزه ۵۰ هزار دلاری به برگزیده اهدا می‌کند. فقط آثار داستانی و غیرداستانی که در سال ۲۰۱۸ در استرالیا منتشر شدند اجازه شرکت در این رقابت را دارند. علاوه بر اهدای جایزه ۵۰ هزار دلاری به برنده، نامزدهای حاضر در فهرست اولیه نیز هزار دلار به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.
 
فهرست نامزدهای نهایی جایزه اِستلایِ سال ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

«خدایان کوچک» نوشته جنی آکلند
«پل» نوشته اِنزا گندولفو
«کوهستان صورتی در جزیره لوکست» نوشته جیمی مارینا لائو
«خرابکاران» نوشته ویکی لاوو-هاروی-اثر غیرداستانی
«لبِ زیادی» نوشته ملیسا لوکاشنکو
«بدیهی» نوشته ماریا تومارکین- غیرداستانی
 
لوئیس سوئین، رئیس هیئت داوران درباره فهرست نهایی گفت: «کتاب‌های جذابی در فهرست نهایی قرار دارند. موضوعات وسیعی که نشان می‌دهد هویت انسان‌ها توسط مکان و فرهنگی که در آن زندگی می‌کنند شکل می‌گیرد. آثار داستانی و غیرداستانی حاضر در این فهرست در تلاش هستند صدای کسانی را انعکاس دهند که جایی دیگر برای ابراز و بیان سخنان‌شان ندارند و ما در هیئت داوران از انتخاب این آثار خلی خوشحالیم.»
 
دنیل برونینگ، مجری رادیو ملی، میشل کرستر، برنده جایزه میلز فرانکلین، آمیلیا لاش، برنامه‌ریز فستیوال نویسندگان جوان سیدنی، کیت مک‌کلایمنت، روزنامه‌نگار و محقق، و لوئیس سوئین، مدیر انتشارات اسلیپرز و بنیان‌گذار جایزه اِستلا هیئت داوران جایزه استلاِ سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.
 
برنده جایزه نویسندگان زنِ استرالیا (اِستلا) در تاریخ نهم آوریل در ملبورن اعلام می‌شود.
 
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: