نمایشگاه بولونیا به استقبال ناشران کتاب کودک می‌رود

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)_ملیسا معمار: نمایشگاه کتاب بولونیا بزرگترین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در سطح جهان است که هرساله در تعطیلات عید نوروز در شهر بولونیا در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و ناشران کتاب کودک از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. 

امسال نیز مانند سال‌های گذشته ناشران کتاب کودک از کشورهای مختلف دنیا به محل برگزاری این نمایشگاه آمده‌اند و درحالی‌که دو روز مانده به افتتاحیه نمایشگاه مشغول آماده‌سازی غرغه‌هایشان هستند.
 

نکته قابل توجه در این نمایشگاه توجه برخی ناشران به مخاطب و تلاش برای جلب توجه مخاطبان، نویسندگان، ناشران، تصویرگران و دست‌اندرکاران کتاب کودک است. علی‌رغم اینکه برخی ناشران توجه زیادی به غرفه‌بندی نکرده‌اند و ظاهرا با بی‌حوصلگی غرفه‌ای تحویل گرفته و کتاب‌های‌شان را روی قفسه‌های فلزی بدون رنگ چیده‌اند و اصلا توجهی به طراحی و دیزاین غرفه که نقش زیادی در جلب توجه بازدیدکنندگان دارد، نکرده‌اند، کشورهایی مانند اسپانیا و پرو با طراحی زیبا و چشم‌نواز و استفاده از نقوش کودکانه غرفه‌هایی را آماده کرده‌اند که بی‌شک توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
 

موضوع مهمی که در نمایشگاه‌های بزرگ و بی‌المللی کتاب اهمیت دارد تلاش جهت جلب توجه ناشران و بازدیدکنندگان جهت فروش رایت بیشتر و برقراری ارتباط با ناشران و نویسندگان مطرح سایر کشورها است و در این زمینه ناشرانی موفق خواهند بود که اهمیت بیشتری به حضور چهار روزه‌شان در این نمایشگاه می‌دهند و از این فرصت کوتاه نهایت استفاده را در معرفی هرچه بهتر و گسترده‌تر خود و آثارشان انجام می‌دهند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: