نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان تهران در ایستگاه پایانی

مهر‌شاد کاظمی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزای اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان تهران بیان کرد: اختتامیه این جشنواره دو‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در هتل سارا واقع در شهرستان رباط‌‌کریم برگزار می‌شود. در مجموع ۳۷۲ اثر شامل ۳۰۳ اثر در بخش اصلی و مابقی در بخش ویژه ارسال شده است.

به گفته وی‌، در این مراسم انوشیروان محسنی‌بندپی،‌ استاندار تهران،‌ محمد خدادی،‌ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اصحاب رسانه و دیگر مسئولان استانی حضور خواهند داشت.

کاظمی ادامه داد: نمایشگاه یک روزه مطبوعات استان تهران با حضور  96 رسانه نیز در حاشیه اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان تهران برپا خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در بیان اهداف این جشنواره گفت: کمک به تقویت کیفی هرچه بیشتر در حوزه مطبوعات و رسانه‌های محلی، تقدیر از فعالان عرصه رسانه‌های استانی و محلی، ایجاد فضای مناسب و سالم برای رقابت و کیفیت‌سنجی آثار رسانه‌ای،‌ آشنایی هرچه بیشتر با روزنامه‌نگاران تلاشگر در سطح شهرستا‌ن‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات و رسانه‌ها، از‌جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

کاظمی بیان کرد: تلاش شد در انتخاب محور‌های جشنواره به نیاز‌های روز و مسائل موجود جامعه در حوزه‌های سیاسی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه شود. از‌جمله این محور‌ها آسیب‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه‌نشینی،‌ اعتیاد،‌ فساد اداری،‌ بیکاری،‌ فقر و نقش فرهنگ کتابخوانی، هنر دوستی و مدیریت فرهنگ عمومی بر توسعه استان تهران انتخاب شده است.

وی درباره بخش‌های جشنواره افزود: علاقه‌‌مندان در بخش‌های مقاله،‌ سرمقاله،‌ عکس خبری، غیرخبری، و خبر،‌ شامل، گزارش خبری، تحلیلی،‌ تحقیقی، مصاحبه، تیتر،‌ طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور آثار خود را به دبیر‌خانه ارسال کرده‌اند.

به گفته کاظمی، علاوه‌براین «اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی»، «توسعه پایدار علمی و عملیاتی زیر‌ساختی شهرستان‌های استان تهران»، «تاثیر اندیشه‌های والا و سیره عملی حضرت امام‌خمینی(ره) برتوسعه فرهنگی و رسانه‌ای کشور» و «تاثیر بیانات و سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در توسعه فرهنگی و رسانه‌‌ای کشور» بخش‌های ویژه این جشنواره است.

وی افزود: به نفرات اول تا سوم هر بخش از مبلغ ۵ تا ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد. برگزیده بخش ویژه نیز ۱۵ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره را دریافت می‌کند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: