ناشران مطرح کشوری چه آثاری در نمایشگاه قم عرضه کردند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه، حضور ناشران برجسته کشور بود که آثار خود را در موضوعات ادبیات، تاریخ و فلسفه، هنر، پزشکی، حقوق، کتب دانشگاهی، زبان، کمک آموزشی، کودک و نوجوان، روانشناسی و حوزوی عرضه کرده‌ بودند.

با پیگیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتبار بن‌کارت برای خرید کتاب از سوی مخاطبان کودک و نوجوان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه و نیز موسسات فرهنگی اختصاص یافته بود.

همچنین در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان قم که همزمان با چهاردهمین نمایشگاه استانی قم برپا شده بود، ۵۰ ناشر برگزیده و فعال کودک و نوجوان در ۳۵ غرفه، تازه‌ترین تولیدات کتاب کودک و نوجوان خود را در معرض بازدید علاقه‌مندان به کتاب قرار دادند که علاقه‌مندان می‌توانسند کتب مورد نیاز خود را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی تهیه کنند.
 
در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان این استان، سلسله نشست‌های تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز به همت انجمن ناشران کودک و نوجوان برگزار شد.
 

برگزاری این نمایشگاه با ایام شهادت حضرت زهرا (س) مقارن شده بود و بر این اساس انتشارات «طوبی محبت» کتاب‌های برگزیده فاطمی خود را در این نمایشگاه، با تخفیف ویژه به علاقه‌مندان به فرهنگ اهل بیت (ع) عرضه کرد.

این ناشر کتاب‌های فاطمی خود را با ۳۰ درصد تخفیف همراه با ۲۰ درصد تخفیف بن نمایشگاه ارائه می‌کرد که علاقه‌مندان به این کتب می‌توانستند آثار مورد نظرشان را با تخفیف ۵۰ درصدی تهیه کنند.

ترجمه بیت‌الاحزان شیخ عباس قمی، خطبه فدکیه، رازهای شگفت حضرت زهرا (س) جنت الماوی، ترجمه کتاب عوالم العلوم و خاطرات زهرایی از جمله ۳۰ عنوان کتابی است که با موضوع صدیقه طاهره (س) در غرفه این ناشر عرضه شده بود.
 

 

از جمله انتشاراتی‌های دیگری که در این نمایشگاه حضور داشت، انتشارات شهید کاظمی بود که با ۲۵۰ عنوان از کتاب‌های خود به چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم آمده بود. «یادت باشد»، داستان شهید مدافع حرم حمید سیاهکلی مرادی به روایت همسرش، «سفر سرخ» روایت داستانی شهید محمد حسین علم الهدی، «عقیق» زندگینامه داستانی شهید خرازی، «یک روز بحرانی» زندگینامه شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان امیری، «نفوذ در موساد» و «چشم روشنی» از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات شهید احمد کاظمی در نمایشگاه کتاب قم بود.

«هفتاد و دومین غواص» و «مار پله» نیز دو کتاب تازه منتشر شده از این ناشر بود که در نمایشگاه کتاب قم عرضه شد. این ناشر کتب خود را با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب قم عرضه می‌کرد.
 
 

انتشارات کتابستان معرفت از ناشرین صاحب نام کشور و ناشر کتاب‌هایی همچون «نامیرا» و «رویای نیمه شب»، یکی دیگر از ناشرین فعال در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم بود. این ناشر نیز با ۱۰۵ عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر شده و دو اثر جدید خود را با عنوان «دختر جمعه‌ها» و «دختری که رهایش نکردی»، که طی این هفته به بازار نشر عرضه کرده را در معرض بازدید علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار داد.

مجموعه سه جلدی «هفت جن» نیز از آثار پرفروش این ناشر است که با موضوعاتی ماورایی توانست در نمایشگاه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
 
 

از جمله ناشران کشوری دیگر که در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان قم حاضر شده بودند، انتشارات بُراق، ناشر برگزیده کشوری بود که با ۱۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور داشت.

این ناشر با آثاری در موضوعات داستان کودکانه، مهارت‌های زندگی، رمان، بازی و سرگرمی میزبان خانواده‌های قمی بود. «دکتر عروسک‌ها»، «بال قرمزی» و «همه برای یکی یکی برای همه» از جمله کتاب‌های تازه منتشر شده این ناشر است که با تخفیف ۲۰ درصدی در نمایشگاه کتاب استان قم عرضه شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: