مکاتبه محسن جوادی با مدیر بانک شهر برای رفع مشکل صدور بن‌کارت اهالی قلم

مهدی اکرمی؛ مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره بن‌کارت سازمان‌ها و نهادها گفت: ‌به ما گفته‌اند بین ۵۰ تا ۶۰ هزار بن‌کارت آمادگی داشته‌ باشیم و تاکنون حدود ۳۰ هزار بن‌کارت برای این گروه صادر و ارسال شده است.
 
وی افزود: در این زمینه ما برای صدور ۶۰ هزار بن‌کارت آمادگی داریم اما به مبلغ یارانه و مبلغی که ارشاد به ما اعلام کرده است، دارد.
 
اکرمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل صدور کارت برای ۶۲۳ نفر از اهالی قلم، گفت: این افراد که اسامی آن‌ها توسط خانه کتاب داده شده است به دلایل مختلف مثل دیون بانکی، بدهی بانکی یا اطلاعات آن‌ها در کد شهابی که از بانک مرکزی باید بگیرند ناقص است.
 
وی ادامه داد:‌ در این زمینه از نظر بانک مرکزی منع داریم که برای این ۶۲۳ نفر بن‌کارت صادر کنیم.
 
اکرمی در این زمینه توضیح داد:‌ البته طبق قانون بانک مرکزی هر کسی که اطلاعات شخصی و کد شهاب ناقص باشد، هیچ بانکی نمی‌تواند برای آن‌ها کارت صادر کند، افتتاح حساب داشته باشد و کار بانکی انجام دهد.
وی یادآور شد: در کنار آن برخی از این افراد، بدهی بانکی دارند یا ضمانت کسی را کرده‌اند که آن طرف اقساط تسهیلات نداده و نمی‌توانیم طبق قانون اساسی برای این ۶۲۳ نفر بن‌کارت صادر کنیم.
 
اکرمی همچنین از ارسال نامه محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیر بانک شهر ارسال شده است تا راهکارهای این موضوع بررسی شود، در این زمینه قرار است مدیر بانک شهر جلسه‌ای با بانک مرکزی داشته باشد تا ببینیم آیا می‌توانیم استثنا برای آن‌ها راهکاری داشته باشیم یا نه.
 
وی در پایان با اشاره به تراکنش ۵۳۰ هزار تراکنش تا ظهر امروز در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در این زمینه تاکنون ۷۰ هزار بن‌کارت فیزیکی نیز از سوی بانک شهر تاکنون صادر شده است.
 
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» تا ۱۴ اردیبهشت ۸ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام  خمینی (ره) برپا است.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: