فروش کتاب‌های سیاسی در بریتانیا دوبرابر شده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، انجمن ناشران انگلیس با ارائه آماری در کنفرانس نمایشگاه کتاب لندن می‌گوید فروش کتاب‌های سیاسی در دو سال اخیر نزدیک به دوبرابر شده است. داده‌های ارائه شده در این کنفرانس مربوط به کتاب‌های سیاسی و با موضوع دولت انگلیس و برگزیت بود.
 
طبق آمارهای ارائه شده توسط ناشران انگلیسی کتاب‌های با عناوین سیاسی دولت انگلیس و مسائل سیاسی خارجی در نمایشگاه کتاب لندن نیز با استقبال زیادی روبرو شدند.
 
آتش و خشم نوشته مایکل وولف از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه لندن بود. ناشر این کتاب می‌گوید از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۸ تا کنون نزدیک به ۲میلیون نسخه فروخته است.
 
انتشارات نیلسن در این کنفرانس از فروش متوسط ۱۰۰ هزار نسخه‌ای کتاب‌های سیاسی منتشر شده توسط این انتشارات خبر داد. مسئولان این انتشارات ادعا می‌کنند از سال ۲۰۱۶ تا کنون بیش از ۱۱میلیون پوند از راه فروش کتاب‌های سیاسی درآمد کسب کرده‌اند.

 
به گفته ناشران انگلیسی کتاب‌های نوشته شده با موضوع دولت انگلیس، برگزیت، دونالد ترامپ در راس کتاب‌های پرفروش سیاسی قرار داشتند. این ناشران می‌گویند کتاب‌های سیاسی کلاسیک مثل آثار جرج اورول و نوشته‌های کارل مارکس نیز طرفداران بسیاری دارند.
 
طبق آمارهای ارائه شده در نمایشگاه کتاب لندن مردم انگلیس در دو سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نسخه از کتاب‌ یادداشت‌هایی بر ملی‌گرایی نوشته جرج اورول و ۱۶هزار نسخه از کتاب مانیفست کمونیست نوشته کارل مارکس  را خریدند.
 
به گفته انتشارات نیلسن عناوین کتاب‌های سیاسی درباره نقش زنان در جامعه‌های امروزی نیز طرفداران خاص خود را دارد. این انتشارات می‌گوید فروش کتاب‌های سیاسی از سال ۲۰۱۷ تا کنون حدود ۳۰درصد رشد داشته است.
 
جکس توماس مدیر نمایشگاه کتاب لندن گفت: فروش بالای کتاب‌های سیاسی منعکس کننده جامعه جهانی معاصر و درک عمیق مردم از شرایط دارد. سیاست در دنیای امروز به طور قابل توجهی در زندگی مردم نفوذ کرده است و ضرورت وجود چنین کتاب‌هایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.
 
مسئولان واتراستون بزرگترین فروشگاه زنجیره‌‌ای کتاب در بریتانیا نیز در کنفرانس نمایشگاه کتاب لندن حضور داشتند. به گفته آنها بعد از برگزاری رفراندوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فروش کتاب‌های سیاسی نیز بیشتر شده است. به گفته واتراستون برگزاری انتخابات آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبود.
 
مسئولان واتراستون می‌گویند از ماه نوامبر سال گذشته تا کنون فروش کتاب‌های سیاسی این فروشگاه نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰درصد بیشتر بوده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: