طرح مشکلات صنعت چاپ در حضور رئیس‌جمهوری

ایرج استادعلینقی؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره دیدار شنبه ۲۸ اردیبهشت رئیس‌جمهوری با اهالی فرهنگ و هنر، گفت: من در مدت زمان کوتاهی که می‌توانستم صحبت تمام مشکلات مربوط به بخش‌های مختلف چاپ که دربردارنده تجربه من از مشکلات صنعت چاپ بود بیان کردم.
 
وی افزود: در این دیدار گفتم که حدود پنج هزار فعال حوزه چاپ در این صنعت مشغول کار هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها به دلیل مشکلات موجود در حال تعطیلی هستند.
 
علینقی با اشاره به بخش دیگر صحبت‌های خود در این دیدار، توضیح داد: از سوی دیگر گفتم که فقط توزیع کاغذ نیست که موجب حرکت صنعت چاپ ‌می‌شود بلکه صنعت چاپ به ۲۰ ماده اولیه دیگر شامل زینک، مرکب، داروی ظهور و نیز وابسته است که اگر به آن‌ها توجه نشود به تعطیلی می‌رسد.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با بیان اینکه نباید فراموش کرد که صنعت چاپ فقط با کاغذ زنده نیست، گفت: پراکنده کردن مجموعه مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ به مرور موجب می‌شود که این صنعت رو به تعطیلی برود.
 
وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این نشست به آن پرداختم تعریف علمی مالیات بر ارزش افزوده بود که طرح کردم این مالیات باید به مصرف‌کننده نهایی تعلق گیرد نه به تولیدکننده میانی.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: