ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری با حضور محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار، رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، یاسر رحیمیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، علی شهابی‌نسب معاون برنامه و بودجه استان، کبری اخلاقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، علیرضا دولت‌آبادی مدیرکل کانون مساجد استان و دیگر اعضای انجمن برگزار شد.

در این جلسه برگزاری مطلوب و باشکوه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همزمان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ارائه گزارشی از عملکرد استان در این حوزه در سال ۹۷ گفت: سال گذشته قریب به ۱۳ هزار نفر در استان در جشنواره رضوی شرکت کردند.

یاسر رحیمیان با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی ۴ سال متوالی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود، افزود: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی۱۲ منبع در خصوص امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، امام جواد (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

رحیمیان اضافه کرد: شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی (کودک، نوجوان و بزرگسالان) میسّر است؛ کودکان برای شرکت در بخش «کودک»، می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام کنند و با کشیدن نقاشی از جذاب‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در برگه‌های مسابقه  و یا ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب و یا خواندن بخش‌های جذابی از کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: امسال با جذابیت‌های بیشتری که در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش پویش مجازی وجود دارد و انتظار داریم مشارکت مردم بیشتر شود.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند سالی است که جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود و این اقدام ارزشمند هم در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و هم ترویج سنت اهل بیت وبه ویژه سیره و روش زندگانی امام هشتم شیعیان، با معرفی کتب فاخر و ارزنده عملی شده است که با استقبال خوبی برخوردارشده است.

محمد کاظم نظری افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در آموختن آموزه‌های دینی و سیره و روش زندگانی اهل بیت برای جامعه بسیار مفید است که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی حمایت، همراهی و استقبال مردم به ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره نشانه عشق و علاقه وافر مردم به امام رضا (ع) است و تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی و به ویژه ادارات فرهنگی ضرورت دارد که در این جشنواره کتابخانه‌های عمومی را همراهی کند، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد با مشارکت و ثبت نام دانش آموزان و دیگر گروههای هدف خود، صدا وسیما با پوشش خبری و تصویری، شهرداری با اختصاص بیلبورد و محیط‌های تبلیغاتی مشارکت لازم را با این مجموعه فرهنگی بنماید.

تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد و کتابخانه‌های مساجد در رونق جشنواره کتابخوانی رضوی، ارسال فایل الکترونیک جشنواره به مدارس استان، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی و مشارکت کارکنان دولت در این جشنواره از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: