صالحی: نمایشگاه کتاب همدان فرصتی برای رونق بازار نشر است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برگزاری نمایشگاه‌های استانی را فرصتی برای دسترسی بهتر به کتاب عنوان کرد و افزود: نمایشگاه فضای مناسبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بتوانند کتب مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه امسال در استان‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: فضای نمایشگاه همدان نیز می‌تواند فرصت خوبی را برای رونق بازار کتاب فراهم کند.

صالحی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه ناشران کشوری با وجود تمام مشکلات نشر، استقبال خوبی از نمایشگاه‌های استانی دارند و این نمایشگاه‌ها از لحاظ تعداد کتاب عرضه شده و ارقام خرید وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جریان خرید کتاب در نمایشگاه‌های استانی نیز قابل توجه است، یادآور شد: استقبال از خرید کتاب در شرایطی است که مردم با مشکلات معیشتی روبه رو هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالا رفته تولید، تأثیر خود را بر نشر همچون دیگر حوزه‌ها گذاشته است، گفت: تلاش ما این است که بر هزینه‌ها نظارت داشته باشیم که در بخش کاغذ تا حدودی کنترل نسبی صورت گرفته است.

یادآوری می‌شود، چهارصد و ششمین نمایشگاه کتاب استانی و دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان از امروز (۱۸ دیماه) با حضور ۲۵۰ ناشر از سراسر کشور آغاز به کار می‌کند. در این نمایشگاه ۱۷۷ غرفه در ۳ سالن برپا شده است و ۵۲ هزار و ۹۰۷ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف در آن عرضه خواهد شد. همچنین ۲۰ ناشر از استان همدان در این دوره از نمایشگاه حضور دارند و دو کتاب‌فروشی از استان در قالب طرح «همراه» با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت.

برای این نمایشگاه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بن کارت یارانه‌ای الکترونیکی خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود. بن‌های توزیع‌شده تا سه هفته پس از اتمام نمایشگاه در کتاب‌فروشی‌های منتخب سطح شهر همدان، اعتبار خواهند داشت.

در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی، برنامه‌‌های جنبی مختلفی در نظر گرفته‌ شده است که می‌توان به رونمایی از تازه‌های نشر، تجلیل از کتاب‌خوانان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب، نشست‌های ادبی، نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، نشست شناخت همدان با رویکرد کتابشناسی و مأخذ شناسی همدان، گردهمایی (ناشران، چاپخانه‌داران و اهالی فرهنگ مکتوب همدان)، عصر شعر فاطمی، نشست کتاب‌خوان، رونمایی و نقد کتاب، نشست ژورنال کلاب (مقاله‌خوانی) قصه‌گویی، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و … اشاره داشت.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان از امروز ۱۸ دیماه تا دوشنبه ۲۳ دیماه، همه‌روزه و در دو نوبت صبح و عصر (از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰) پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: