سردار سلیمانی تجلی قرآن در شخصیتی انسانی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین شامگاه گذشته در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی استان قزوین و نشست اصحاب فرهنگ و هنر در پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: وقتی از قرآن کریم صحبت می‌شود ناخودآگاه ذهن انسان به سمت نمونه‌ها و تجلی این مفاهیم در جامعه انسانی متمایل می‌شود و می‌توان گفت سردار حاج قاسم سلیمانی از همین نمونه‌هاست که زندگی خود را بر پایه قرآن کریم و دین مبین اسلام بنا نهاده است.

وی بیان کرد: تاثیر پیروی از دین مبین اسلام و دستورات الهی قرآن کریم در زندگی بشری چنین چیزی است و می‌تواند فردی را به اسوه مقاومت و تلاش و حامی مظلومان جهان تبدیل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: همزمانی ایام شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و برگزاری نمایشگاه قرآن در استان قزوین بر میزان مراجعه عموم تاثیر گذاشت و توانست رنگ و بوی دیگری به نمایشگاه ببخشد و تلاش شد تا در این حوزه با تدوین برنامه‌های جنبی بتوانیم به ابعاد مختلف شخصیت ایشان بپردازیم.

اسماعیلی بیان کرد: برگزاری برنامه‌های جنبی در کنار نمایشگاه نیز از اقدامات خوبی بود که با تلاش‌های همکاران بنده در نمایشگاه ایجاد شد و توانست به بخشی از رسالت‌های تدوین شده فرهنگی در این حوزه دست پیدا کند.

وی گفت: به جرئت می‌توان گفت نمایشگاه قرآن در استان قزوین توانست تلنگری در حوزه قرآن و عترت باشد از نظر ما پایان نمایشگاه می‌تواند آغاز جریان فرهنگی و مذهبی در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: این تلنگر زمانی به اوج خود رسید که شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک مرد قرآنی و الگوی بسیاری از جوانان کشور با این نمایشگاه همزمان شد و نشان داد که نیاز است تا سرنوشت افراد اسوه و الگوی جامعه که بر مبنای قرآن زندگی کردند برای جوانان بیان و معرفی شود.

اسماعیلی عنوان کرد: اگرچه می‌پذیریم این نمایشگاه بعد از وقفه زمانی طولانی توانست فعالیت خوبی در این حوزه باشد اما قطعا نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی این نقاط رفع شود و شاهد برگزاری هرچه بهتر آن باشیم.

داستان زندگی سردار سلیمانی باید برای آیندگان به یادگار بماند
سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم ایران تنها یک فرمانده نظامی نبود، بلکه به‌عنوان ناجی امنیت شناخته می‌شد و همه ما زندگی خود را مدیون ایشانیم.

وی بیان کرد: اطمینان دارم آیندگان حتی بیشتر از ما برای شناخت سایر ابعاد زندگی ایشان تلاش میکنند و قطعا انتشار کتبی برای معرفی ایشان، تفکر و خدماتشان تلاش خواهند کرد.

شهردار قزوین گفت: امروز که در نمایشگاه قرآن استان قزوین حضور داریم فرصتی است تا از استفاده از مفاهیم قرآنی در زندگی ایشان را مورد بررسی قرار دهیم و سبک زندگی ایشان و ارتباط آن با مفاهیم قرآنی را برای جامعه تبیین کنیم.

طاهرخانی افزود: سردار سلیمانی از ذخایر بزرگ انقلاب اسلامی بود که در این حادثه تلخ جسم ایشان را از دست دادیم اما مطمئن هستیم که راه و مسیر ایشان تا همیشه برای ما باقی می‌ماند و سبک و نگاه خاص ایشان به زندگی را در بین جوانانمان ترویج می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز مسئولین فرهنگی در این حوزه وظیفه دارند این داشته فرهنگی ارزشمند را جمع آوری و برای انتشار آن تلاش کنند تا بتوانیم این گنجینه عظیم را برای آیندگان حفظ کنیم.

شهردار قزوین عنوان کرد: شهرداری قزوین به عنوان یکی از حامیان مراکز فرهنگی و قرآنی در استان قزوین خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در این حوزه همکاری خوبی با مسئولین و نهادهای فرهنگی استان داشته باشیم.

سلیمانی‌ها عامل انتشار انقلاب به دنیا بودند
مهرداد افروزی، جانشین فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: سردار سلیمانی و یاران ایشان که مسیر مقاومت را طی می‌کردند توانستند انقلاب را به دنیا انتشار دهند و امروز می‌بینیم مردم در غم از دست دادن سردار سلیمانی دور هم جمع شدند و در هر گوشه‌ای از دنیا برای ایشان گریستند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در این مدت از انتقام سخت سخن گفتند که قطعا می‌تواند بخشی از سختی و داغ این اتفاق سخت را از بین ببرد.

جانشین فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: جبران این داغ قطعا با هیچ انتقامی امکان پذیر نخواهد بود اما می‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که در مقابل توهین و جسارت آمریکا ساکت نخواهیم بود.

افروزی گفت: امام خمینی سالها قبل این روزها را پیش‌بینی کرده بودند و وعده انتشار انقلاب را به مردم ایران اسلامی داده بودند و امروز دیدیم که به واقع این امر محقق شده است و نابودی داعش از ثمرات همین انتشار بوده است.

برگزیدگان قرآنی قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند
همچنین در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی قزوین تجلیل و قدردانی شد. بر این اساس، مریم آقایی حافظ کل قرآن، مریم قلی پور قاری قرآن، شیخ‌علی رمضانی  مروج قرآنی، امیر عسکری پیشکسوت قرانی و‌ هادی ناجی مربی قرآنی، معصومه حمیدی، امیرمحمد حیدری، محمدعلی شهسواری و محمد عظیمیان به عنوان فعالین قرآنی استان قزوین مورد تجلیل قرار گفتند.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم زکریا شیری و همچنین نقی میرزایی خیر برگزیده نیز تجلیل شد و ضمن رونمایی از لوح فشرده قرائت ادعیه مفاتیح الجنان توسط استاد محمدکاظم نداف، از این قاری قرآن نیز تجلیل به عمل آمد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: