درج نام صحیح خلیج فارس به ۲۱ زبان دنیا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «اطلس بزرگ ایران و جهان» کتابی مرجع و از منابع معتبر جغرافیایی جهان به‌شمار می‌رود که نام خلیج فارس را در تمامی نقشه‌های جهان و منطقه خاورمیانه درج کرده است. این اثر که همراه با نقشه‌های کشورهای جهان است به کوشش موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب (محمدرضا سحاب و امیرعباس سحاب) و موسسه کارتوگرافی هوبر منتشر شده است.  

سحاب در این باره گفت: «اطلس بزرگ ایران و جهان» (Great Atlas of Iran & the World) پس از دو سال کار در موسسه کارتوگرافی هوبر که به کوشش پژوهشگران آلمانی و امیرعباس سحاب در آلمان به چاپ رسیده وارد ایران شد. بخش ایران آن که شامل ۱۶ صفحه است.

وی افزود: این اطلس متن انگلیسی دارد و همراه با نقشه است که در تمامی نقشه‌های منطقه خاورمیانه و جهان نام صحیح «خلیج فارس» به زبان‌های زبان‌های فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، هلندی و… (جمعا ۲۱ زبان) درج شده است.

سحاب ادامه داد: نقشه‌های مختلف جغرافیایی عمومی، راه‌ها، اقتصادی (صنایع و معادن، کشاورزی و دامپروری)، آب و هوا، پراکندگی و تراکم جمعیت و… ۱۶ صفحه‌ای است که به ایران اختصاص دارد. همچنین در این اطلس به یکایک کشورهای جهان نیز پرداخته شده و مجموعه کاملی را به عنوان یک کتاب مرجع برای مطالعه جغرافیای ایران و جهان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
 
وی به دلیل اصلی انتشار این اطلس نیز اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل اصلی تولید این اثر، نبود چنین اطلسی با این دقت در ایران بوده و دلیل دیگر آن حفاظت از نام خلیج فارس در جهان است. این اطلس نفیس با کیفیت عالی به چاپ رسیده و بودن آن در کتابخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، مدارس مراکز علمی، پژوهشی و اقتصادی و… لازم است و همچنین مدیران دولتی و خصوصی شرکت‌ها، موسسه‌های تجاری و بازرگانانی، دانشجویان و پژوهشگران نیز می‌توانند از آن بهر‌ه‌گیری بسیاری داشته باشند.

«اطلس بزرگ ایران و جهان» همراه با نمایه یکایک اسامی جغرافیایی در ۳۳۵ صفحه در قطع رحلی و با کیفیت ممتاز به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب به فروش می‌رسد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: