حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای حضور تصویرگران و نویسندگان در نمایشگاه بولونیا

محسن جوادی، در حاشیه بازید از نمایشگاه کتاب کودک بلونیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کار کتاب کودک و نوجوان تخصصی است و جمع شدن این تعداد تصویرگر، نویسنده و ناشر از کشورهای مختلف سبب شده این نمایشگاه بیشترین اجماع را در در زمینه دست‌اندرکاران کتاب کودک داشته باشد و فرصت خوبی برای ناشران و نویسندگان و تصویرگران ایرانی است که حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشند و از تجربیات و اطلاعات به روز و جدیدی که در آن ارائه می‌شود استفاده کنند و با فضای کتاب کودک سایر کشورها آشنا شوند.

وی افزود: برخی از کشورها مانند هلند کارهای قوی و قابل توجهی در حوزه کودک و نوجوان دارند و خلاقیت و نوآوری زیادی در آن‌ها وجود دارد. با دیدن آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده می‌فهمیم که چرا سمت و سوی ادبیات کودک و نوجوان در برخی کشورها به سمت آثار ترجمه رفته است. 

به گفته معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشر ایران در حوزه کودک و نوجوان نوپاست و باید به تدریج نگاه بین‌المللی در آن تقویت شود.

جوادی درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا نیز گفت: امسال با هماهنگی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه ایران با حضور چهار ناشر فعال حوزه کودک و نوجوان و یک آژانس ادبی، برپا شده است. البته توان ما برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بیش از این‌هاست و امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم حضور بهتر و فعال‌تر با نوآوری‌های بیشتری داشته باشیم.

جوادی در پایان از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و تصویرگران و ناشران فعال برای حضور در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: باتوجه به تاثیر مثبت حضور در این نمایشگاه برای دست‌اندرکاران کتاب کودک، سعی می‌کنیم با هماهنگی  نهادها و انجمن‌های مربوطه مانند انجمن نویسندگان کودک و انجمن تصویرگران تدابیری جهت حمایت از افراد فعالی که برای برقراری ارتباطات بین‌المللی تلاش می‌کنند، اتخاذ کنیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: