جلد دوم «دروازه مردگان» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار جلد دوم مجموعه «دروازه مردگان» خبر داد و گفت: جلد دوم این مجموعه در دست چاپ است و فردا از سوی نشر افق سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این رمان سه گانه‌ در ژانر وحشت ویژه نوجوانان نوشته شده و وقایع اصلی داستان‌‌های این مجموعه در دوره قاجار می‌گذرد و طی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود.
 
وی درباره جلد دوم این مجموعه توضیح داد: در این کتاب زندگی مردم فرودست تهران در خندق‌های اطراف شهر و ماجرای قحطی تهران دستمایه داستان قرار گرفته است و علاوه بر شخصیت ثابت ۳ شخصیت اصلی جدید نیز وارد داستان می‌شود. قصه از جایی شروع می‌شود که رضا به تهران برمی‌گردد ولی قبل از اینکه وارد تهران شود متوجه می‌شود در تهران وبا آمده و اجازه نمی‌دهند کسی وارد تهران شود اما رضا دل به دریا می‌زند که وارد شهر شود. در شهر با شخصیتی به نام نادر آشنا می‌شود که با هم ماجراهایی خلق می‌کنند.
 
این نویسنده و پژوهشگر درباره میزان استقبال از نخستین جلد این مجموعه نیز توضیح داد: کتاب «قبرستان عمودی» به عنوان نخستین جلد این مجموعه با استقبال خوبی مواجه شد و در کمتر از ۶ماه به چاپ دوم رسیده است که از سوی نشر افق در نمایشگاه کتاب تهران توزیع می‌شود.
 

به گفته شاه‌آبادی، در «قبرستان عمودی» پسر بچه‌ای به اسم رضا به شکل غیرمنتظره‌ای از یک خانه مرموز سر در می‌آورد. خانه‌ای که در دیوار‌های آن جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های زیادی به کار قالیبافی مشغولند. به دنبال حادثه‌ای یکی از بچه‌ها در حوض خانه غرق می‌شود و بعد از آن حوادث عجیبی شکل می‌گیرد که بدنه رمان را خلق می‌کند.

 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: