تداوم توزیع کاغذ دولتی تا پایان سال

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۹دی ماه) برگزار شد و ایوب دهقانکار، معاون اجرایی وی در این نشست به پرسش‌های خبرنگار ایبنا پاسخ داد.

دهقانکار درباره میزان تداوم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاغذ گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بستگی به سیاست های کلان دولت دارد اما در حد توان به این موضوع توجه داریم و‌ عرضه کاغذ دولتی حتما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا پایان سال تکلیف تداوم حمایت کاغذ در سال آتی، مشخص خواهد شد و ما امیدواریم روند تخصیص کاغذ دولتی به ناشران، همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایبنا درباره اجرای طرح سامانه فروش الکترونیکی در نمایشگاه سی‌و سوم بیان کرد: هدف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص یارانه، رسیدن آن به دست مصرف‌کننده است. پیش از این یکی از تخلفات نمایشگاهی سوء استفاده از یارانه‌ها به ویژه بن‌کارت‌ها بود که نقد می‌شد؛ درحالی‌که هدف از تخصیص یارانه، جریان‌گرفتن آن در تراکنش بازار کتاب است.
 
وی ادامه داد: بنابراین هدف از ایجاد سامانه فروش الکترونیکی، ساماندهی یارانه نشر و پیشگیری از تخلفات است.
 
مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجرای طرح سامانه فروش الکترونیکی در نمایشگاه کتاب تهران اجرایی خواهد شد اما با توجه به اینکه نظر بانک عامل در این‌باره بسیار دخیل است، ابتدا باید دیدگاه کارشناسی آن‌ها اخذ شود.
 
دهقانکار افزود: قطعا سیاست بر این است که این سامانه در همه بخش‌های نمایشگاه جریان پیدا کند و تلاش داریم هزینه اجرای آن برای ناشر مانند استفاده از چاپگر و رایانه کاهش پیدا کند. همچنین انتظار داریم ناشران در این طرح ما را یاری کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: