تاریخچه آموزش ‌و پرورش دامغان کتاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در سمنان، حسن کاتبی رئیس آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اعلام این خبر گفت: احسان‌الله امیرعبداللهیان از نویسندگان دامغانی است که تاریخچه آموزش ‌و پرورش این شهرستان را از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۹۷ به رشته تحریر درآورده است.

وی ادامه داد: این کتاب شامل تاریخچه آموزش و پرورش طی یک قرن اخیر و همه اتفاقاتی است که در این اداره گذشته است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: سرفصل‌های کتاب مذکور شامل تاریخچه آموزش‌وپرورش، شرح حال ۶۰ نفر از رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش‌ و پرورش، تاریخچه بیش از ۲۰۰ نهاد آموزشی، شرح حال خیّرین مدرسه‌‌ساز و نیک‌اندیشان آموزش‌ و پرورش از ۶۰ سال پیش تا به امروز است.

وی اضافه کرد: زندگینامه ۱۰۶ دانش‌آموز شهید، شرح حال ۲۶ نفر از فرهنگیان و معلمان شهید در دوران دفاع مقدس، معرفی حوزه‌های علمیه و مکتب‌ خانه‌های دامغان، از دیگر سرفصل ‌های کتاب تاریخچه آموزش و پرورش دامغان است.

کاتبی تصریح کرد: این کتاب در شمارگان ۲ هزار نسخه و از سوی انتشارات حبله‌رود، ناشر کتب فرهنگ بومی استان سمنان منتشر شده است.

وی یادآور شد: از این نویسنده دامغانی آثار بسیار زیادی به چاپ رسیده است که می‌توان به کتابشناسی قومس و کتاب روند توسعه نهادهای فرهنگی دامغان اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: احسان الله امیرعبدالهیان علاوه بر تالیف کتاب‌های مختلف، همکاری در تألیف ۱۲ جلد فرهنگنامه شهدای دامغان و بیش از ۶۰ مقاله علمی در فصلنامه‌های معتبر کشور، جراید استانی و محلی را در کارنامه خود دارد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: