بنیاد نخبگان از برگزیدگان ادبی حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، حمدالله اکوانی گفت: بنیاد نخبگان بر اساس آیین نامه و شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان ادبی کشور و با هدف ارتقای فعالیت‌های نخبگانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و تجلیل از بزرگان ادب فارسی، فرایند شناسایی آحاد اجتماعات ادبی را در ۲ رده «مستعد برتر ادبی» و «سرآمد ادبی» در سال جاری آغاز کرده است.

وی افزود: متقاضیان به شکل فردی یا با معرفی از سوی نهادهای معتبر ادبی (مجامع ادبی، نهادهای تخصصی ادبی و…) می‌توانند در فرایند ارزیابی شرکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد نخبگان در صدد است ضمن پذیرش درخواست‌های فردی، با رصد فعالیت‌های نخبگانی افراد در حوزه ادبیات، برگزیدگان ادبی را با همکاری نهادهای ادبی، دستگاه‌های علمی و اجرایی ذیربط شناسایی کند.

اکوانی تصریح کرد: از صاحب نظران و فعالان حوزه ادبیات شامل «شعر»، «داستان» و «تخصص‌های زبانی و ادبی (از جمله: نویسندگی، ویرایش، آموزش زبان فارسی، ترجمه، زبان‌شناسی و پژوهش زبانی و ادبی)»، درخواست می‌شود، اطلاعات خود را در قالب کاربرگ‌های شناسایی «مستعد برتر ادبی» / «سرآمد ادبی» تکمیل و به معاونت آینده سازان بنیاد ملی نخبگان ارسال کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: